16 فروردين سال آينده صورت مي گيرد؛

بازگشت نرخ بليط اتوبوس هاي برون شهري به قيمت واقعي

معاون وزير راه و شهرسازي از بازگشت نرخ بليط ناوگان حمل و نقل عمومي به قيمت واقعي بعد از 16 فروردين ماه سال آينده خبر داد.

شهريار افندي زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه پيش بيني حمل بيش از 1 ميليون مسافر براي هر يك از بخش هاي حمل و نقلي در ايام نوروز صورت مي گيرد، گفت: اين ميزان جابجايي در ايام نوروز به 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مي رسد كه حمل و نقل جاده اي بيشترين سهم را در اين زمينه دارد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه نرخ بليط در بخش هاي مختلف حمل و نقل هوايي براي ايام نوروز وجود ندارد و در بخش ريلي هم به دليل سفرهاي نوروزي افزايش نرخي مطرح نيست،اضافه كرد: اما در بخش حمل و نقل جاده اي به دليل آنكه بيشتر خدمات توسط حمل و نقل جاده اي صورت مي گيرد افزايش 20 درصدي نرخ بليط وجود دارد كه بلافاصله اين رشد بعد از 16 فروردين ماه سال آينده به نرخ قبلي و يا واقعي خود بر مي گردد.

افندي زاده با بيان اينكه برخي از شركت ها مجاز هستند كه نرخ خود را بعد از ايام نوروزي افزايش دهند، گفت: شركت هاي مذكور در صورت مجوز مي توانند درصد كمي بر نرخ هاي خود بيفزايند.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه برخي عنوان كرده اند كه در ايام نوروز امكان فروش بليط هواپيمايي به صورت چارتري وجود دارد، ادامه داد: شركت هاي هواپيمايي در صورت مجوز از سوي سازمان هواپيمايي كشوري مجاز هستند كه بليط هاي خود را به صورت چارتري بفروشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در فروش بليط ها، سازمان هواپيمايي كشوري با افراد متخلف برخورد قانوني مي كند.

وي اظهار اميدواري كرد: امكان رشد جابجايي مسافران نوروزي در بنادر و جزاير وجود دارد به طوري كه اين ميزان سفرها نسبت به سال هاي گذشته با رشد مواجه باشد./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار