مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني از راه اندازي سامانه مسير ياب حمل و نقل عمومي طي اين هفته خبر داد.

پيمان سنندجي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: با راه اندازی سامانه مسیر یاب شهروندان تهرانی می توانند از طریق سایت شهرداری و از طریق پیام کوتاه با مشخص کردن مبدا و مقصد خود بهترین مسیر با کمترین هزینه و سریعترین زمان توسط حمل و نقل عمومی پیدا کنند.
وي در ادامه با اشاره به هدف از راه اندازي سیستم سمیولاتور (شبیه ساز رانندگی) به عنوان ديگر اقدامات صورت گرفته در شركت واحد ادامه داد: با توجه به اينكه همه آموزش هایی که پلیس راهور و ما برای رانندگان اتوبوس برگزار می کردیم تغییرات زیادی در تصادفات به چشم نمی خورد به همین دلیل بررسی کردیم كه در دنیا چه استاندارهایی برای آموزش رانندگان استفاده می شود و بر این اساس مشاهده کردیم از سال 2008 در 4 سطح رانندگان در دنیا آموزش عملی و تئوری می بينند كه در نتيجه آن قرار دادی را با دانشگاه خواجه نصیر منعقد کردیم تا 20 ساعت آموزش تئوری و 4 ساعت آموزش عملی توسط دستگاه شبیه ساز برای رانندگان فراهم شود .
مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني در ادامه افزود: در حال حاضر 20 شرکت خصوصی اتوبوسرانی با 3 هزار 600 اتوبوس در حال خدمات رسانی به شهرندان هستند که ما برای نظارت دقیق تر بر عملکرد رانندگان سیستمی را راه اندازی کردیم که بر اساس آن توسط کارت های هوشمند عملکرد رانندگان مشخص می شود و امکان نظارت دقیق تر هم فراهم می شد .
سنندجي در مورد راه اندازی اتوبوس های معلولان و جانبازان نيز خاطر نشان كرد: امروز 10 دستگاه اتوبوس ویژه جانبازان که بر اساس استانداردهای روز دنیا آماده سازی و تجهیز شده است وارد ناوگان شد و امیدواریم بتوانیم به نقطعه ای برسیم که در هر خط حداقل چند دستگاه اتوبوس ومعولان در خطوط خدمات رسانی کنند.

*آغاز نوسازی مینی بوس های فرسوده شهر تهران

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: در ادامه از آغاز طرح نوسازی مینی بوس های فرسوده شهر تهران خبر داد و افزود: اولین سری مینی بوس های فرسوده پایتخت در حال نوسازی هستند و در تلاشیم تا 1250 مینی بوس شهر تهران را که تمامی آنها فرسوده اند مورد نوسازی قرار دهیم.
وي ادامه داد: مراحل اسقاط و نوسازی 4 دستگاه مینی بوس طي اين هفته اجرایی شده و امیدواریم تا پایان سال بخش قابل توجهی از مینی بوس های فرسوده شهر تهران مورد نوسازی قرار گیرند .
سنندجي تصریح کرد: براساس توافقات صورت گرفته برای نوسازی هر مینی بوس فرسوده 10 میلیون تومان شهرداری و 10 میلیون تومان هم سازمان محیط زیست به عنوان کمک بلاعوض اختصاص خواهند داد.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی يادآور شد: همچنین مقرر شده تا 20 میلیون هم وام توسط سازمان نوسازی ناوگان برای نوسازی مینی بوس های فرسوده اختصاص یابد و 3 میلیون تومان هم هم ستاد نوسازی بابت اسقاط مینی بوس ها پرداخت کند.
سنندجی خاطر نشان کرد: با تسهیلات در نظر گرفته شده مالکان مینی بوس های فرسوده با آروده بسیار کم و در حدود 3.5 میلیون تومان می توانند به راحتی خودروهای خود را مورد نوسازی قرار دهند تا ضمن ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان ، شاهد کاهش تولید آلایندگی هوا توسط مینی بوس های فرسوده در شهر باشیم.
*تغيير مسير در خطوط 3610 ، 11-5 و 11-23
وي در ادامه با اشاره به تغييرات در برخي از مسير هاي اتوبوسراني اظهار داشت:به دلیل افزایش مراجعات در روزهای پایانی سال به محدوده چهارراه یافت آباد و بازار مبل حسب تدبیر مقامات محترم راهور، دوربرگردان واقع در چهار راه یافت آباد هم اكنون مسدود شده که در نتیجه تغییرات زیر در خطوط 3610 ، 11-5 و 11-23 اتوبوسرانی منطقه ایجاد شده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود:رانندگان خطوط بليتي 3610 ، شهرك وليعصر تا پايانه بوتان و اتوبوسرانان خطوط خصوصي 11-5 ، شهرك وليعصرتا پايانه آزادي و خطوط 5-26 ، يافت آباد تا پايانه بوتان و 11-23 ، ابرهيم آباد تا پايانه آزادي براي عزيمت به پايانه بوتان و پايانه آزادي به دور برگردان بعدي ، پائين تر از پل بهاران كه با دور برگردان ياد شده 1600 متر فاصله دارد مي توانند مسير خود را ادامه دهند كه در مجموع اين تغييرات 3200 متر به مسافت خطوط مذكور اضافه شده است.
*بازديد نمايندگان سازمان ملل از خط يك سامانه تندرو
سنندجي در ادامه با اشاره به بازديد نمايندگان سازمان ملل از خط يك سامانه تندرو ادامه داد:سامانه اتوبوسهاي تندروخط يك موردبازديد خوان كلاوس نماينده سازمان ملل وهيئت همراه طي هفته گذشته قرارگرفت.
وي افزود:دراين بازديد توسط نیسانی مدیر سامانه وكارشناسان مربوطه توضيحات لازم درخصوص وضعيت حمل ونقل عمومي وبه ويژه سامانه هاي تندرو( BRT ) را ارائه دادند و نماینده سازمان ملل و هيئت همراه ازنزديك نيز با عملكرد اين سامانه آشنا شدند./ز


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار