بررسي ها نشان مي دهند اگر مادران در این دوران تغذیه مناسبی همراه با شیوه زندگی سالم داشته باشند تاثير خوبي بر روي خود و جنينشان مي گذارند.

متخصص تغذیه پروین میرمیران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنان بايد با مراجعه به متخصص تغذیه آموزش های لازم بارداری را آموخته تا وزن مناسب برای باردار شدن را به دست آورند و در نتیجه نوزاد سالمی را به دنیا آورند.

وی با بيان اينكه لازم نیست مادران در سه ماهه اول بارداری وزنشان را اضافه کنند تصريح كرد: در مجموع برای سه ماهه دوم مادرانی که وزن مناسبی دارند یعنی نمایه توده بدنشان در محدوده پروسه سلامت بوده لازم است وزنشان از 16 تا 12/5 کیلوگرم اضافه یابد و مادرانی که چاق هستند برای اینکه نوزاد سالمی را به دنیا آورند نباید بیشتر از شش کیلو وزنشان اضافه شود ولی مادرانی که لاغرند می توانند در هنگام بارداری با تغذیه مناسب وزن خود را افزایش دهند.

 میرمیران در پایان خاطرنشان كرد: غذای سالم برای مادران باردار شامل رعایت کردن اصولی است که متخصص تغذیه توصیه می کند یعنی مخلوطی از غذاهای سالم و استفاده از سبزیجات، حبوبات، نان های سبوس دار و خوردن زیتون را شامل می شود./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار