وقتي كه قرار است به بهانه واردات، ارزي از كشور خارج شود بايد نظرات اكثر كارشناسان و مسئولان بخش دولتي و غير دولتي منعكس شود.

محمد حسين كريمي پور رئيس كميسيون اتاق كشاورزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: نمايندگان مجلس به ويژه نمايندگان استان هايي كه قلب كشاورزي كشور در آن مي تپد در جلسات متعدد بر لزوم حمايت از توليد داخلي تاكيد دارند.

وي در ادامه افزود: از بين تمام مسئولان دولتي وزارت جهاد كشاورزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت بيشترين سهم را در بررسي شرايط واردات محصولات كشاورزي كشور دارند.

كريمي پور با بيان اينكه هميشه اختلاف نظرهايي بين اين دو وزارتخانه وجود دارد، گفت: وزارت جهاد كشاورزي بر اين باور است كه واردات ميوه نتيجه توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت به وارد كنندگان است كه در برخي مواقع نيازي به اين همكاري نيست.

وي خاطرنشان كرد: وزارت صنعت بر اين باور است اسنادي كه واردات ميوه را مديريت مي كند همان مجوزهاي قديمي است و ظرفيت قانوني قابل قبولي در اين زمينه وجود ندارد.

كريمي پور تاثير واردات را بر تعرفه اينگونه بيان كرد: وقتي كه واردات محصولات كشاورزي داشته باشيم ميزان تعرفه ها در توليدات داخلي هم تاثير مي گذارد و براي همين بيشترين ضرر را كشاورزان مي بينند.

وي تصريح كرد: طبق ماده 16 وزارت جهاد كشاورزي بايد به باغدار و كشاورز در اين زمينه توضيح دهد.

كريمي پور در پايان گفت: مسئولان بايد در اين زمينه و تبعات ناشي از آن پاسخگو باشند و وضعيت كشاورز را قبل و بعد از واردات مدنظر قرار دهند و از كشاورز حمايت كنند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار