روزنامه اماراتي نوشت تل آويو با تبليغات عليه ايران قصد دارد نگاه ها را از اشغالگري و شهرکسازي هاي خود دور سازد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛‌ روزنامه الخليج چاپ امارات، در نسخه اينترنتي امروز خود در مقاله اي به قلم "هاشم عبدالعزيز" با اشاره به سفرهاي اخير سران اسراييل به آمريکا نوشت: در يک نظر کلي، اين سفرها در چارچوب روابط آمريکا و اسراييل قرار دارد اما مسئله جالب توجه اين است که سفر سران اسراييل به آمريکا و بر عکس از يک ماه پيش تاکنون افزايش يافته و همين مسئله باعث شده است تا سفير آمريکا در تل آويو بگويد: سفرهاي دوجانبه سران اسراييل و آمريکا در اين مرحله بي سابقه است.


بر اساس آنچه از رسانه‌ها اعلام شده است، موضوع اصلي اين سفرها، برنامه هسته اي ايران و رويارويي با آن است که اسراييل آن را سرنوشت ساز مي‌داند. در همين خصوص اخيرا تهديدهاي اسراييل درباره حمله به تاسيسات هسته اي ايران، از سرگرفته و سناريوهايي طرح ريزي شده است اما اين تهديدها ايران را منصرف نکرد بلکه حتي باعث شد اين کشور در برنامه هسته اي پيشروي کند و سقف غني سازي را تا بيست درصد افزايش دهد.


نويسنده در ادامه درباره اينکه آيا ديدارهاي سران آمريکا و اسراييل نتايج سرنوشت سازي خواهد داشت يا خير نوشته است: در آغاز بايد اشاره کنيم که گفته هايي مبني بر اينکه اسراييل براي حمله به تاسيسات هسته اي ايران، بدون اطلاع يا رايزني با آمريکا، آماده مي‌شود، دقيق نيست؛ چرا که دو طرفِ آمريکا و اسراييل بر رويارويي با اين برنامه توافق دارند و برنامه هسته اي ايران در راس ديدارهاي دو طرف قرار دارد.


در همين خصوص از داخل اسراييل اطلاعاتي مبني بر اختلاف در اين تصميمات درز يافته است. روزنامه هاآرتص به نقل از "شيمون پرز" نوشته است که به رئيس جمهور آمريکا خواهد گفت با حمله اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران کاملا مخالف است. از سوي ديگر آمريکا نيز پيامدهاي اين اقدام را براي اسراييلي ها تبيين کرده است. دولت اوباما معتقد است که اين اقدام به مثابه خدشه وارد کردن به تبليغات انتخاباتي اوباما خواهد بود و در عين حال، واکنش ايران نيز پايگاه هاي آمريکا را در منطقه تهديد مي‌کند.


در پايان آمده است: مي‌توان گفت که طرف اسراييلي بيشترين بهره برداري را از اين تصميم خواهد کرد؛ چرا که مسئله اي که در ديدارهاي سران آمريکا و اسراييل جايي ندارد، بحران خاورميانه است که به اشغالگري و شهرکسازي اسراييل مربوط است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار