فرسودگی شغلی و کناره گیری پرستاران از این حرفه

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی گفت: فرسودگی شغلی یکی از علل کناره گیری پرستاران از این حرفه است.

 


به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران: فروزان آتش زاده شوریده در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار کرد: پرستاران پس از چند روز کار کردن و مواجه شدن با انبوهی از مشکلات و تنش های شغلی در محیط کار، احساس خستگی می کنند و حتی مایلند از کار خود کناره گیری کنند.

وی گفت: بخش بهداشت و درمان به علت ارتباط مستقیم با سلامتی انسانها یکی از مهمترین حوزه های توسعه پایدار در جوامع بشری است. تحقق این امر نیازمند درمانگران سالم، شاداب و با انگیزه کاری بالا است.

وی ادامه داد: از جمله درمانگران این بخش، کادر پرستاری است. در تمام بخشهای بیمارستانی به پرستارانی برخورد می کنیم که هنگام ورود به شغل پرستاری افراد منظم، دلسوز و علاقه مندی بوده اند اما پس از مدتی مایل به ترک از کار هستند.

عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری مامایی شهیدبهشتی افزود: بنابر تعریف انجمن پرستاران آمریکا در سال 1980 پرستاری به معنای تشخیص و درمان پاسخ های بالقوه و بالفعل انسان به مشکلات سلامتی است.

آتش زاده گفت: بر اساس تعریف همین انجمن در سال 2003 پرستاری به معنای محافظت، ارتقا و متعادل سازی سلامت و توانایی ها، پیشگیری از بیماری ها و جراحات، کاهش درد و رنج ها از طریق تشخیص و درمان پاسخ های انسان و حمایت از مراقبت های فردی، خانوادگی، جوامع و جمعیت هاست.

وی یادآور شد: پرستار برای انجام این وظایف باید سلامت جسمی و روانی مناسبی داشته باشد تا خدمات با کیفیتی را ارائه کند./ع



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.