رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان غربی گفت: مسئولان آذربایجان غربی باید در زمینه جذب اسپانسر فرهنگ‌سازی کنند.

علی لفظی در گفت‌وگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

اظهار داشت: امکانات هیئت وزنه‌برداری استان کافی نیست و نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: در مسابقات ملی که امسال به میزبانی آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه برگزار شده بود هیئت استان برای 320 ورزشکار که در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند امکان اسکان نداشت به طوریکه خوابگاه‌های شهید رجایی و تختی را برای این امر اجاره کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر مسئولان استان بیشتر به مشکلات هیئت‌ها و ورزشکاران رسیدگی کنند به یقین اینگونه مشکلات به وجود نمی‌آید.

لفظی گفت: با وجودی که در هیئت وزنه‌برداری حق ثبت‌نام و آموزش از ورزشکاران گرفته نمی‌شود اما استقبال از این رشته کم است و فقط افرادی که اراده بالا داشته باشند و در زمینه قهرمانی تلاش کنند در این رشته ماندگار می‌شوند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری آذربایجان غربی ادامه داد: باید بیشتر هزینه‌ها و مسائل مالی هیئت‌ها از طریق اسپانسرها تامین شود و در زمینه جذب اسپانسر فعالیت‌های جدی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی این رشته گفت: اگرچه وزنه‌برداری رشته مدال‌آوری است اما به علت مشکلات مالی هیچکدام از سازمان‌‌ها و یا ارگانی مسئولیت پذیرش بار مالی هیئت را نپذیرفته است.

لفظی تصریح کرد: با وجود ظرفیت بالای این رشته در آذربایجان غربی اگر صاحبان سرمایه و خیران از وزنه‌برداران استان حمایت کنند به یقین بیشترین منفعت این حمایت نصیب آنها می‌شود.‌

وی در پایان با بیان اینکه بیشتر هزینه‌های این هیئت از طریق اداره کل ورزش و جوانان تامین می‌شود، اظهار کرد: امسال میزان بودجه کاهش یافته است./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.