دبیر ستاد دایمی تسهیلات سفر آذربايجان شرقي گفت : جاذبه های گردشگری ، صنایع دستی و هنرهای سنتی ، میراث معنوی و فرهنگی ، آداب و رسوم و آيين هاي نوروزي آذربايجان شرقي در جشنواره سفرهاي نوروزي ايران در ارگ آزادي نمايش داده مي شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران، تراب محمدي افزود: در اين جشنواره نوروزي، آذربایجان شرقی مجموعه ای متنوع و کامل از زیبایی ها و جاذبه های فرهنگی و تاریخی خود را برای آشنایی دیگر هموطنان عرضه مي كند.

وي تشريح كرد: در اين جشنواره كه برای سومين سال متوالی برگزار مي شود، تمامي استان هاي كشور و بخش هاي خصوصي مرتبط با صنعت گردشگري در محل ارگ آزادي حضور مي يابند.

محمدي اين جشنواره را معرف آداب و رسوم و فرهنگ نوروزی اقوام ایرانی دانست و گفت: جشن ملی نوروز و آیین های نوروزی اقوام ایران زمین، میزبان زیبایی ها، آداب و رسوم و سنن، آثار هنری رنگارنگ و هنرمندان نام آشنای استان آذربایجان خواهد بود.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان يادآور شد: نمایندگان استان آذربایجان شرقي در این جشنواره، مجموعه متنوعی از آثار هنری، دست ساخته ها، هنرهای سنتی خود را ارائه مي كنند.

محمدي افزود: همچنين هنرمندان اين منطقه، آیین های بومی و ملزومات نوروزی آذربايجان را همراه با نمایشهای سنتی «تکم خوانی» ، «سایاچی» و «کوسا گلین» ، موسیقی عاشيقي و اشعار غنی منطقه به عنوان تحفه نوروزی برای هموطنان و بازدیدکنندگان همراه دارند.

وي خاطرنشان كرد: بازدیدکنندگان با حضور در غرفه آذربایجان شرقی علاوه بر آشنایی با تاریخ و فرهنگ و هنر آذربایجان، با انواع سوغاتی ها و شیرینی ها و غذاهای سنتی آذربایجان نیز آشنا می شوند و می توانند سفره نوروز خود را با این اقلام بیارایند.

محمدي تشريح كرد: در این جشنواره، آثار و ابینه تاریخی و جاذبه های گردشگری استان که در لوح های فشرده و بروشورها و کتابچه هایی معرفی شده اند در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد تا اطلاعات دقیقی در مورد این جاذبه ها و اماکن دیدنی به علاقمندان ارائه دهد.

گفتني است، نمایشگاه و جشنواره سفرهاي نوروزي ايران از روز 17 اسفند ماه در ارگ آزادي تهران با حضور نمایندگانی از تمام استانهای کشور آغاز به کار كرده و تا 20 اسفند ماه پذیرای بازدیدکنندگان از سراسر ایران اسلامی ، سفرهای کشورهای خارجی در ایران و گردشگرانی از کشورهای خارجی خواهد بود/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.