بیرجند/

به روزرسانی اجارات رقبات اولویت اصلی اوقاف خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در زمینه اجاره موقوفات باید به این نکته توجه داشت که تمامی موقوفات باید به ارزش واقعی آن اجاره داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی وقف را عملی مهم در راستای توسعه و گسترش جوامع دانست.
وی اظهار داشت:‌ موقوفات انجام شده در جامعه مسیر پیشرفت و گسترش آن را بهتر فراهم می‌کند چرا که در سایه وقف‌های ایجاد شده می‌توان ضمن مهیا کردن امکاناتی برای افراد محروم و نیازمند جامعه شرایط برخورداری از امکانات و نعمت‌ها را به صورت مساوی فراهم کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید هزینه و اجاره موقوفات متناسب با ارزش واقعی آن باشد، ادامه داد: اجاره دادن موقوفات به ارزش واقعی آن هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ قانونی واجب است چرا که این عامل توسط بسیاری از مراجع عظام مورد تأکید قرار گرفته است.
گرایلی پیرامون اینکه وقف‌های قرآنی در خراسان‌جنوبی بسیار کم است، تصریح کرد: اکثر موقوفات این استان مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و ائمه اطهار(ع) است و این در حالی است که وقف‌های انجام شده برای قرآن و فعالیت‌های قرآنی بسیار کم است که نیازمند تبلیغات وسیع است.
وی ادامه داد: باید شرایط را طوری فراهم کنیم که وقف‌های جدید به سمت و سوی حفظ، تفسیر، ترتیل و تدبر قرآن حرکت کنند چرا که به واقع قرآن با گذشت سال‌ها هنوز در مهجوریت است و این عامل نیازمند همت همه آحاد جامعه برای پیشبرد وقف‌های جدید در زمینه فعالیت‌های قرآنی و گسترش آن در جامعه است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیت واقف مقید به زمان و مکان است و موقوفات باید با توجه به نیت واقف هزینه شود، تصریح کرد: در کنار هزینه کردن موقوفات باید به بحث به روز رسانی آن نیز توجه وافر داشت چرا مشاهده می‌شود برخی از افراد زمین و ملک خود را به قیمت روز اجاره می‌دهند و این در حالی است که نسبت به اجاره ملک وقف شده خواهان دادن هزینه و اجاره کمتری هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.