مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: امسال یك میلیارد و 140 میلیون ریال اعتبار به صورت اختصاصی در اختیار این اداره كل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران/ نایبعلی رحیمی با بیان اینكه حدود چهار درصد از مساحت استان به اراضی جنگلی اختصاص دارد، افزود: با پیگیری های انجام شده توسط مسئولان منابع طبیعی استان، جنگل های منطقه فندق لو جزو جنگل های شمال كشور محسوب شد و برای اولین بار در كشور ردیف بودجه جهت حفظ، نگهداری و توسعه آن اختصاص یافت.

وی گفت: 24 درصد از منابع استانی و 18 درصد از منابع ملی به منابع طبیعی استان اردبیل اختصاص یافته و تلاش می شود تا در سال آینده اعتبار جذبی استان افزایش پیدا كند.

رحیمی افزود: در حال حاضر در قسمت جنگل ها به ازای هر 10 هزار هكتار، در بخش مراتع برای هر 325 هزار هكتار و در مناطق بیابانی به ازای هر 84 هزارو 700 هكتار یك قرق بان در حال فعالیت است كه این آمارها با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد.

مدیركل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در ادامه افزود: علی رغم تمام این كمبودها استان اردبیل در كشور جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و در زمینه حفاظت از منابع طبیعی نمره قابل قبولی در كشور دارد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.