اسامی نامزدهای بخش مستند جشنواره حسنات اعلام شد

4 نامزد دریافت جایزه بخش مستند ملی جشنواره حسنات از سوی فرهاد ورهرام یکی از داوران دومین جشنواره حسنات‌ معرفی شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 34 نامزد دریافت جایزه بخش مستند ملی جشنواره حسنات از سوی فرهاد ورهرام یکی از داوران دومین جشنواره حسنات معرفی شد.

بنا براین گزارش، در نشست مطبوعاتی که با حضور هیئت داروان بخش مستند با فرهاد ورهرام، مهناز افضلی‌، غلامرضا مهیمن‌، با همراه زاون قوکاسیان دبیر جشنواره‌، امیر حسین عشاقی دبیر اجرایی جشنواره و مدیران موسسه مالی اعتباری فردوسی و کانون حسنات‌ برگزار شد، اسامی فیلم‌های کاندید بخش مستند ملی و مستند بخش اصفهان اعلام شد.

در این جلسه عشاقی به حضور 110 فیلم و 140 فیلمنامه از 26 شهر رسیده به جشنواره گفت، ضمن اینکه مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری فردوسی از برگزاری جشنواره در سطحی بالاتر صحبت کرد. ضمن اینکه این امید را داد که در سال آینده جشنواره با گسترش بیشتری برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه زاون قوکاسیان با توجه به تعداد فیلم‌های رسیده به جشنواره گفت: امید است که در سال آتی بتوانیم باز هم پاسخگوی این همه علاقه باشیم و جشنواره بتواند از تعدادی فیلمساز نیز برای ساخت فیلم حمایت کند.امیداست که این جشنواره توسط مسولان مورد توجه بیشتری واقع شود تا ما بتوانیم هر چه سریعتر و موفق تر عمل کنیم.

شکر الله بنار مدیر عامل موسسه فردوسی از مسولان برگزار کننده تشکر کرد و افزود: این نیاز جدی جامعه به موضوع حسنات است و در همه نقاط کشور هم به همین صورت است و شاید این خود دلیلی بر استقبال از جشنواره است. با اینکه موسسه مالی و اعتباری فردوسی اقتصادی است اما شاید به خاطر نامش اهدافی فرهنگی دارد و همواره دستی در فرهنگ داشته است.با شناختی که از دوستان دارم مطمئنم که این جشنواره در سال آینده با گسترش بیشتری برگزار می شود.

غلامرضا مهیمن در مورد فیلم‌های رسیده به جشنواره صحبت کرد و در ادامه مهناز افضلی افزود: این جشنواره مجموعه ایی از استعدادهای جوان است .سینمای مستند سینمای پر زحمتی است و انتخاب یک فیلم خوب خیلی سخت است.

فرهاد ورهرام هم در مورد چگونگی انتخاب آثار گفت: چون اکثر فیلم های این بخش ساختاری گزارشی داشت به خاطر اینکه ترغیب به ساخت چنین فیلم‌های نشود ما فقط یک فیلم به عنوان فیلم برتر انتخاب می‌کنیم.

وی افزود: معمولا جشنواره های پر سر و صدا فیلم‌های بهتری دارند اما می توان گفت جشنواره حسنات به رغم دومین سال برگزاری و همینطور دارا بودن این موضوع از جهت فیلم های نمایش داده شده بسیار ارجمند تر است و گرچه جشنواره موضوعی است اما یک سوژه خوب ممکن است با یک دوربین شلخته نشان داده شود.

در ادامه نشست فرهاد ورهرام 34 نامزد دریافت جایزه بخش مستند ملی جشنواره حسنات را به قرار زیر معرفی کرد: با دست‌های یک مادر ، قهرمان من ، پروانه ایی برای سوختن ، گاو چاه ، سلام خدای مهربون ، موکول به فردا ، وقتی نور می تابد ، بازبازک، مش تقی ، اوزی ، کایر ، فرش ثارالله ، داون ، مزیجان، پاچال ، چرخ نان ، سرای خاموش ، خانه عروسک ، بی بی تولدت مبارک ، دهنبی ، این مرد در باران آمد ، بچه های خوب ، تک شاخه گل سرخ ، مشتی اسماعیل ، یاد عشق ، یک لقمه نان حلال ، عروس عشایر ، سایه روشن ، مادرانه ، فرشته ، کوزه های تشنه ، وقتی باران اومد ، گاودانه . همچنین کاندیداهای بخش مستند اصفهان به قرار زیر است: روزگار درودگر ، دایره قسمت ، پیگیری برای بیماری مادر ، شش سال انظار ، حس سبز ، چشم های منتظر ، باغ 2 ، روشنی های پنهان ، بانوی ایرانی این جشنواره است./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار