شهرکرد/

تولیدهشت درصد میوه هلو دنیا، در ایران

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:7میلیون تن هلو در جهان تولید می‎شود که ایران با 570 هزار تن تولید، 8 درصد تولید جهان را دارا است

 صفدر نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد با بیان اینکه در سال گذشته 35 هزار تن هلو از 4 هزار و 100 هکتار از باغات این استان برداشت شد، افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی مناطق تولید هلو در استان که همان ارتفاع و نور فراوان است، محصول تولیدی کیفیت بسیار عالی دارد.

نیازی افزود: کشت ارقام دیررس هلو در این استان به دلیل ارائه نشدن محصول در بازار استان‌های همجوار در زمان رسیدن، بازگشت سرمایه خوبی دارد..

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارقام دیررس هلو، گفت: ارقام دیررس شامل ارقامی است که از نیمه شهریور تا اواسط مهر برداشت می‎شود، این ارقام شامل زعفرانی دیررس، کاردی، جی اچ هیل و آلبرتا است.

نیازی با اشاره به اقدامات اجرایی لازم به منظور تولید با کیفیت، یادآور شد: به‌ منظور تولید پیوسته و با کیفیت محصول اعمال مدیریت در باغ هلو الزامی است که شامل تغذیه، آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‎ها و هرس است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت هرس درختان هلو تأکید کرد و گفت: یکی از مهمترین عملیاتی که در باغ انجام می‎شود هرس است، بسیاری از باغداران بدون اطلاع یا با اطلاعات اندک درباره چگونگی هرس و علل آن قسمت‌هایی از درخت را حذف می‌کنند، بدون آنکه هدف خاصی را در نظر داشته باشند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.