رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان گفت: براساس تصمیم دولت از توانمندی جهاد دانشگاهی برای اشتغال فارغ التحصیلان استفاده می شود و برای همین رئیس جهاد دانشگاهی به عضویت شورای عالی اشتغال درآمده است.

احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: براساس تصمیم دولت قرار شده از توانمندی های جهاد دانشگاهی برای اشتغال فارغ التحصیلان استفاده شود به همین منظور رئیس جهاد دانشگاهی به عضویت شورای عالی اشتغال درآمده است.
وی افزود: در حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی در برنامه چهارم خود در این حوزه نگاهی ویژه به سند چشم انداز 1404 داشته است.
رئیس سازمان همیاری اشتغال دانش آموختگان خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی با شناسایی فرصتها و زمینه های اشتغال و کارآفرینی برای رشته های تحصیلی با نرخ بیکاری بالا می تواند کمک شایانی به حل مشکل دانش آموختگان این رشته ها داشته باشد.
در ادامه اکبر نجاحی مدیر طرح پژوهش بررسی مدل های رایج کسب و کارهای خانگی استان البرز گفت: طرح پژوهش بررسی مدل های رایج کسب و کارهای خانگی و تدوین مدل های بومی استان البرز که از سوی کارشناسان شعبه اشتغال تربیت معلم به موسسه کار و تامین اجتماعی پیشنهاد شده بود تصویب شد.
وی افزود : قرار بود این طرح بین شعبه اشتغال تربیت معلم و موسسه کار و تامین اجتماعی در اسفند ماه سال جاری منعقد شده است.
نجاحی هم چنین به هسته علمی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز اشاره و خاطر نشان کرد: از اهداف اصلی این هسته که در تمامی استان ها فعال است برنامه ریزی برای توسعه فعالیتهای پژوهشی حوزه اشتغال است.
در پایان نیز صیدی مسئول دفتر همیاری اشتغال جهاد دانشگاهی کردستان به برگزاری دوره های طراحی و ساخت جواهرات و زیور آلات سنتی در این استان اشاره و اظهار داشت: با همکاری دفتر و معاونت آموزش جهاد دانشگاهی کردستان این واحد جدیدترین دوره هنری آموزش طراحی و ساخت جواهرات، زیور آلات سنتی و نیمه قیمتی را برای نخستین بار برگزار کرد.
وی افزود: هدف از برگزاری این دوره ها اشتغالزایی است چرا که امروزه اکثر طراحان و علاقه مندان این شناخته را به عنوان شغل دوم انتخاب می کنند.
صیدی خاطر نشان کرد: توسعه، اشتغال، معرفی و آموزش راه های کسب و کار خود اشتغالی از برنامه های جهاد دانشگاهی است./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار