افتتاح و بهره برداری از 7 طرح پژوهشی و عمرانی دردانشگاه صنعتی اصفهان

7 طرح پژوهشی وعمرانی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور دکتر محمد مهدی نژاد نوری معاون پژوهش وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.



به گزارش سرويس علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم ، این طرح ها شامل نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی، مرکز داده ، آزمایشگاه صنایع غذایی، آزمایشگاه سیالات، بلوار شهید آذری، بازار پردیس و تریا نگین دانشگاه صنعتی اصفهان است که ارائه دهنده خدمات علمی، پژوهشی ورفاهی به دانشگاهیان این دانشگاه خواهد بود.
نیروگاه برق خورشیدی دانشگاه صنعتی اصفهان با توان 20 کیلووات، توسط جمعی از دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر این دانشگاه طراحی و راه اندازی شده است.
در ساخت این نیروگاه از 4 نوع پنل خورشیدی تولید شده درکشورهای ایران، ژاپن و چین استفاده شده و به گفته مدیراجرایی آن، عواملی چون روند رو به رشد قیمت نفت، معضل آلودگی هوا،کاهش قیمت سلول های خورشیدی وسیاست های تشویقی دولت در استفاده از انرژهای نو، صرفه اقتصادی تولید و استفاده از آن را درسال های آینده افزایش خواهد داد.
همچنین ، مرکز داده دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر طرح هایی بود که در این مراسم به بهره برداری رسید و استقرار تجهیزات وسرورهای شبکه و رایانه های سرویس دهنده بمنظور ایجاد امنیت واستانداردهای لازم برای سیستم شبکه دانشگاه صنعتی اصفهان، تأمین نیازهای داخلی این دانشگاه و ارائه خدمات به مراکز خارج ازدانشگاه از خصوصیات مرکز داده فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان می باشد.
در ادامه وبا حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آزمایشگاه تحقیقاتی صنایع غذایی دانشگاه صنعتی اصفهان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با تجهیز به امکانات مدرن آزمایشگاهی، در دانشکده کشاورزی این دانشگاه آغاز به کار کرد که انجام امور پژوهشی و تهیه اطلاعات آزمایشگاهی بین المللی مورد نیاز شرکت های صادرکننده مواد غذایی از جمله فعالیت های این آزمایشگاه بشمار می رود.
آزمایشگاه سیالات از دیگر طرح های پژوهشی بود که با مساحتی بالغ بر 160 متر مربع و با بهره گیری از فناوری های نوین ساختمانی در دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.
بلوار شهید آذری نیز به طول 5/5 کیلومتر با حضور دکتر مهدی نژاد نوری به بهره برداری رسید. این بلوار با هدف تردد ایمن، ایجاد مسیر دسترسی آسان و تثبیت اراضی شمالی دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد شده است.
همچنین بازارچه دانشجویی پردیس با بیست و پنج غرفه متنوع از دیگر طرح های عمرانی افتتاح شده بود.
از دیگر طرح های مورد بهره برداری در این دانشگاه، تریا نگین است که در راستای گسترش امکانات رفاهی و ویژه دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفت.
گفتنی است، برای اجرای این طرح های پژوهشی و عمرانی دردانشگاه صنعتی اصفهان از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی افزون بر 52 میلیارد ریال هزینه شده است. /ع





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.