نادران در نطق ميان‌دستور پيشنهاد داد؛

لزوم تبديل جلسه طرح سوال از رييس جمهور به گفتگو و تعامل

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: جلسه طرح سوال نمايندگان از رييس جمهور بايد به جلسه گفتگو و تعامل با وي تبديل شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، الياس نادران نماينده مردم تهران در خانه ملت در نطق ميان دستور خود در نشست امروز (يكشنبه) بهارستان با اشاره به مشاركت گسترده مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: حضور حماسي مردم در اين انتخابات، مهر تاييد جديدي بر بدنه نظام اسلامي بود و 12 اسفند نشان داد كه مردم سرافراز ايران به جمهوري اسلامي اعتقاد دارند و بر آرمان هاي بلند و خون بار انقلاب اسلامي و مسير ترسيمي امام (ره) پايبندند و پيمودن اين مسير را براي رسيدن به پيشرفت در پيروي از مقام معظم رهبري مي دانند.

*** بصيرت و موقع‌شناسي مردم، تهديد‌زدا و اقتدار افزا بود

وي ادامه داد: بصيرت و موقع شناسي حركت حماسي مردم آن چنان تاثير گذار، تهديدزدا و اقتدار افزا بود كه دشمنان دركمين‌نشسته و زخمي نمي توانند آن را انكار كنند هر چند كه تلاش دارند از شكوه و آثار مثبت آن بكاهند.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوري اسلامي در ادامه اظهار داشت: انتخابات 12 اسفند سرمايه اجتماعي جديدي را به مسئولان هديه كرد تا به پشتوانه آن با همفكري و هماهنگي براي گره‌گشايي از مشكلات متعدد كشور و مردم گام‌هاي موثري بردارند.

وي ادامه داد: پيام حضور با شكوه مردم پاي صندوق هاي راي اين بود كه ما با مشكلات و تنگاهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي دست به گريبانيم و از قصور و تقصيرهاي مسئولان اجرايي تقنيني و قضايي ناراحت هستيم اما دل در گرو نمايندگان خود نهاده‌ايم تا با تلاش و پيگيري دلسوزانه با همراهي دولت قوانين راهگشا به تصويب برسانند و مسئولان مومن، متخصص و عاقل را انتخاب و با نظارت مستمر ضمانت اجراي قوانين را فراهم كنند.

وي تصريح كرد: وقتي عموم مردم اين گونه به وظيفه ديني، انقلابي و ملي شان عمل كردند آيا وظيفه ما مسئولان وخدمتگذاران مردم جز آن است كه پيام مردم را درك كنيم و براي تحقق آن تلاش نماييم.

*** طرح سوال از رئيس جمهور مستمسكي در اختيار دشمنان قسم‌خورده ايران قرار مي‌دهد

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به طرح سوال از رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: طرح سوال از رئيس جمهور  طبق اصل 88 قانون اساسي از سوي 79 نفر از همكاران تقديم هئيت رئيسه شد و به موجب ماده 196 آيين نامه داخلي در دستور كار اين هفته مجلس قرار گرفته است.

نادران ادامه داد: ناگفته پيداست كه سوال از رئيس جمهور محترم حكم قانون اساسي و حق نماينگان مجلس است و نبايد آن را به يك تابو تبديل كرد، سوال از رئيس جمهور و پاسخ وي علي القاعده مي تواند در شفافيت مسائل ابهام‌زدايي مفيد باشد.

*** سوال از رييس جمهور دشمنان را از گيجي ناشي از سيلي 12 اسفند خارج مي‌كند

وي در ادامه افزود: ممكن است طرح سوال از رئيس جمهور به تعامل سازنده و قانونمند و گره‌گشاي مجلس و دولت آسيب رساند و فضا را ناشفاف تر سازد و مستمسك دشمنان قسم خورده ايران قرار گيرد كه از گيجي سيلي ناشي از انتخابات 12 اسفند ماه خارج شوند و تيرهاي زهر آگين خود را به سوي مجلس و دولت رها كنند و بكوشند شيريني حماسه انتخابات اخير را در كام مردم تلخ كنند.

نادران ادامه داد: پيشنهاد ما به همكاران سوال كننده و هيئت رئيسه محترم اين است به جاي طرح سوال، درهمين هفته رئيس جمهور به مجلس دعوت شود و نمايندگان مجلس كه صدايشان گوياي مشكلات عديده مردم است به گفتگو بنشينند و با تعاملي دو جانبه براي چاره‌چويي مشكلات مردم نظير آسيب‌شناسي اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها و چگونگي اجراي فاز دوم آن، علل و راه حل گراني‌هاي افسار گسيخته اخير، برنامه‌هاي ايجاد اشتغال و مبارزه با بيكاري، اعتياد و چاره‌جويي براي جلوگيري از تكرار پروژه‌هاي اعتماد سوز سه هزار ميليارد توماني و حمايت عملي و مستمر از قوه قضاييه و رسيدگي و محاكمه بدون انعطاف متهمان در هر پست، مقام و لباس، اتخاد تدابير عملي و رفع موانع مشكلات كلان شهرها به ويژه تهران بزرگ از حاشيه نشيني و آلودگي محيط زيست گرفته تا مترو و ديگر وسايل حمل ونقل عمومي اهتمام ورزند.

وي ادامه داد: تحقق اين پيشنهاد عزم مجلس را براي پيگير مطالبات مردم به منصه ظهور مي رساند، دولت را در پذيرش نظرات شفاف نمايندگان ملت در برنامه هاي اجرايي و اعمال اصلاحات و تعامل دو سويه تشويق مي كند و همچنين كام مردم را در آستانه سال نو شيرين و خواب دشمنان را پريشان و اميدشان را به ياس تبديل مي كند.

وي در خاتمه يادآور شد:‌ اين طرح توسط تعدادي از نمايندگان تهران از جمله توكلي، نجابت، سروري، الهيان، فدايي و زاكاني ارايه شده است و نمايندگان اگر موافق طرح فوق هستند مي توانند آن را امضا كنند./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار