دانشجو رئیس سابق ستاد انتخابات وزارت کشور در زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و وزیر فعلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر مرضیه موذن زاده متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در قسمت زیر جلدی پوست سلول های چربی به صورت حفره دسته بندی شده اند که الیافی از کلاژن این سلول ها را از یکدیگر جدا می کند.
وی افزود: انباشتگی سلول های چربی در پوست زیرین باعث تورم الیاف کلاژن در این ناحیه و ایجاد برجستگی و فرو رفتگی هایی در سطح پوست می شود که سلولیت نامیده می شوند.
این متخصص با بیان اینکه سلولیت بیشتر در نواحی فوقانی ران، زانو، بازو و تحتانی شکم دیده می شود، گفت: اضافه وزن و چاقی مهم ترین عامل ایجاد سلولیت ها در سطح پوست است.
موذن زاده تصریح کرد: انجام اعمال جراحی و عوامل ژنتیکی از دیگر علل انتشار نامتناسب نسج چربی در پوست و تشکیل سلولیت است.
وی با اشاره به اینکه سلولیت در خانم ها شایع تر است، افزود: با افزایش سن مقدار الیاف کلاژن و استحکام پوست کاهش یافته و پوست شل می شود که این امر باعث بیشتر نمایان شدن برجستگی ها و سلولیت ها در سطح پوست می شود.
 

*** درمان سلولیت حداقل به چهار ماه زمان نیاز دارد
این متخصص پوست و مو ادامه داد: طول درمان سلولیت به مقدار اضافه وزن فرد بستگی داشته و هر چه مقدار انباشتگی سلول های چربی در پوست بیشتر باشد، درمان سلولیت ها به زمان بیشتری نیاز دارد.
وی یادآور شد: درمان سلولیت در اندام های تحتانی سخت تر بوده و برای از بین بردن فرم های ملایم و خفیف آن به حداقل 3 تا 4 ماه زمان نیاز است.
موذن زاده کاهش وزن را مهم ترین عامل درمان سلولیت دانست و گفت: انجام تمرینات ورزشی مانند ایروبیک، حرکات کششی و پیاده روی نیز در بهبود انباشتگی های نامتناسب چربی در سطح پوست موثرند.
این متخصص اظهار داشت: استفاده از دستگاه های ورزشی و ماساژ دستی باعث آزاد شدن ‌آب میان بافتی که به علت فیبروز ها در پوست زیر جلدی گرفتار شده، می گردند و سوخت وساز چربی را در آن ناحیه بیشتر می کنند.
وی افزود: کاهش وزن و ورزش راه های اصلی درمان سلولیت ودستگاه های ماساژ تنها در حدود 10 تا 20 درصد اثر بخشی دارند.
موذن زاده خاطر نشان کرد: ظهور سلولیت ها به جنس پوست افراد نیز بستگی داشته و در پوست هایی که شل تر بوده از استحکام کمتری برخوردارند سلولیت بیشتر دیده می شود./عط

 

**‌براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار