روستای خانک با آب و هوای کوهستانی گزینه مناسبی برای گذراندن ایام نوروز روستای خانک شهرستان تفرش در استان مرکزی آماده پذیرایی مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، روستاي خانك از توابع استان مرکزی و شهرستان تفرش است این منطقه گردشگری با جاذبه های طبیعی-روستایی از جمله باغ ها مزارع رود ها و کوهستان های طبیعی با اقلیمی کوهستانی توپو گرافی کوهستانی پایه ای و پوشش گیاهی از نوع درختان و گیاهان دارویی در فاصله 35 کیلومتری با مرکز نزدیکترین شهرستان در مساحتی به طول 30 هکتار واقع شده است.
از کوچه باغ های دیدنی این روستا می توان به رضابه،دم آسیاب،دشت پایین و گورگ اشاره کرد. در خانک رودها،چشمه هاوقنات هایی وجود دارد که سرسبزی و نشاط روستا با پرآبی آن ها رقم می خورد که هر کدام از این ها جذابیت های منحصر به فرد خود را دارند و روستاهای همسایه خانک دیزج،کندج،خراران است.
این روستاکه قبلاً مسير كاروانهايي بوده كه از تفرش به ساوه و تهران عزيمت مي كردند و نخستين توقفگاه كاروانسراي شاه عباسي خانك بوده و در حال حاضر در اختيار اوقاف تفرش است.
خانک مسیر طولانی ساوه به تفرش و بالعکس را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش می دهد .
محصولات این روستا شامل:
گردو ،بادام،توت،زردآلو،آلو سبز،سیب ،گيلاس می باشد ،اما به طور کلی اکثر میوه ها رامی توان در این منطقه پرورش داد.
در خانک منطقه زیبایی به نام خارک (خرک) وجود دارد که خارج از رده است.
کاروانسرای خانک مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان تفرش، بخش مرکزی، دهستان خرازان، روستای خانک واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۸۷ با شمارهٔ ثبت ۲۳۰۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
زیر ساخت های مورد نیاز تا ورودی این منطقه ی نمونه گردشگری و تاسیسات اقامتی و پذیرایی از قبیل رستوران ها مسافرخانه ها هتل ها و اماکن تفریحی و سرگرمی برای استراحت و نیز تسهیلات خدماتی همگی از جمله عوامل و ارگان ها یی بوده اند که در فواصل گذشته به پذیرایی از گردشگران داخلی و تورست های خارجی پرداخته اند./ب

 

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۰۲:۳۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
بسیار عالی دمتگرم فدات از من اگه عکس داری بزار ممنون
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۱:۵۹ ۳۰ دی ۱۳۹۴
میخواستم درمورد شجره نامه ده و افرادی که از قدیم خان هایی که زندگی می کردن و افرادی که الان در بین ما نیستن اصل و نسب شان از کجا بوده
Iran, Islamic Republic of
ahma
۱۲:۵۶ ۱۲ تير ۱۳۹۴
نسبت به مسائل ا جتماعی وفرهنگی ورفتارهای اجتماعی اموزشهای لازم داده شود
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
خوب بود.اما چرا در رابطه با دلی کریز مطلبی ننوشتید؟