آيت‌الله آملي لاريجاني رييس قوه قضاييه در ديدار با عمار حکيم رييس مجلس اعلاي عراق بر گسترش روابط دو جانبه ايران و عراق و همکاري‌هاي بيشتر در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي و نيز گسترش مراودات حقوقي - قضايي تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار حقوقي و قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه آيت الله لاريجاني در اين ديدار تلاش مسئولان و مردم عراق در ايجاد ثبات و امنيت در اين کشور را بسيار مطلوب دانست و گفت: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته و توافق در خروج نيروهاي اشغالگر از عراق، مردم و مسئولان عراقي بايد بيش از پيش با حفظ وحدت و انسجام و در زير پرچم عراق يکپارچه، آينده خوبي را براي خود ترسيم کنند.


رييس قوه قضاييه ثبات و امنيت در عراق را نقطه مطلوبي در جهت پيشرفت و آباداني کشور و نيز ثبات منطقه دانست و افزود: قابليت‌هاي دو کشور ايران و عراق به همراه مشترکات ديني و فرهنگي دو کشور، زمينه‌هاي مناسبي را براي گسترش و تداوم روابط حسنه ميان ايران و عراق فراهم کرده است.


در اين ديدار عمار حکيم رييس مجلس اعلاي عراق نيز در سخناني با تاکيد بر اراده مردم و مسئولان عراق در تحکيم روابط با ايران و ديگر کشورهاي منطقه گفت: وجود اعتقادات مذهبي و حوزه‌هاي علميه نجف و نقش مرجعيت شيعه در عراق همواره موجب حفظ ثبات و آرامش و گرايش مردمي به وحدت و انسجام شده است./گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار