غضنفري:

تقويت بخش خصوصي، تهديد تحريم را به فرصت تبديل مي كند

وزير صنعت، معدن وتجارت گفت: در شرايط اقتصادي خاص جهاني و همچنين تحريم هاي بين المللي عليه كشور، تقويت بخش خصوصي مي تواند اين تهديدهاي اقتصادي را به فرصت تبديل كند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مهدي غضنفري عصر ديروز 12 دي ماه در هفدهمين جشنواره قهرمانان صنعت افزود: هم اكنون در شرايط اقتصادي خاصي در جهان قرار داريم و بحران اقتصادي تاثير خود را روي اقتصادها آشكار مي كند.

وي عنوان كرد: براساس آمارها 13 هزار شركت تاكنون در ژاپن و 135 بانك آمريكايي در اثر بحران اقتصادي ورشكست شدند و ارزش بورس هاي جهاني نيز 40 درصد كاهش يافته است.

غضنفري گفت: بي توجهي به اين مسائل در كشورهاي غربي موجب شكل گيري جنبش هاي اجتماعي از جمله جنبش وال استريت شده است.

وي با بيان اينكه اين شرايط يك سري تهديدها و فرصت هايي دارد، گفت: كشورهايي همچون تركيه، از اين فرصت استفاده كردند و زمينه هاي فعاليت بيشتر بخش خصوصي در اين كشور فراهم شده است.

وزير صنعت، معدن و تجارت افزود: براي استفاده از فرصت ها و مقابله با تهديدها بايد به كارآفرينان و اصحاب صنعت توجه داشته باشيم تا آثار تحريم ها به حداقل كاهش يابد و فرصت سرمايه گذاري جديد ايجاد شود.

غضنفري با تاكيد بر اينكه رقابت در بازار جهاني به سمت توليدات دانش محور رفته عنوان كرد: هم اكنون نيازمند رويكرد تركيبي از سرمايه، اميد به توليد و فضاي كسب و كار هستيم.

وي با بيان اينكه فضاي كسب و كار كنوني مخل بخش خصوصي شده تصريح كرد: انسان هايي كه در اين فضا فعاليت مي كنند داراي ويژگي هاي فردي هستند.

وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: آثار تحريم به تدريج در گوشه و كنار اقتصاد پديدار شده اما از اول قرار بوده عقب نشيني كنيم و هم اكنون زمان بيدار كردن راه حل است.

غضنفري در ادامه گفت: به طور قطع بانك مركزي بر هزينه كسب و كار تاثير مي گذارد اما بايد در اين شرايط بهترين تصميم براي رفع اين مشكلات گرفته شود.

وي با بيان اينكه طرح شعارهاي فضاي كسب و كار موثر نيست افزود: صنعتگر بايد احساس كند كه دولت در كنار او قرار دارد و دولت نيز صنعتگران را كنار خود ببيند.

 

وي ادامه داد: انحصار ضد فضاي كسب و كار است و هركسي بايد نقش خود را در اقتصاد بازي كند.

وي با تاكيد بر شكل گيري مديريت بر سازمانها و ايجاد ثروت از اطلاعات گفت: بايد دانش را به بند گرفته و عصاره آن را به توليد بسپاريم.

وزير صنعت، معدن و تجارت عنوان كرد: بخش خصوصي مهمترين راه براي دور زدن تحريم ها و خروج از بحران توسعه ظرفيت ها است.

وي با اشاره به اينكه جايگاه بخش خصوصي در توسعه كشور ايجاد رفاه و توليد اشتغال است، خاطر نشان كرد: در شرايط بحران ارز در تحريم بانك مركزي و برنامه هايي كه براي كسب و كار چيده شده است از بخش خصوصي درخواست دارم در طراحي و اجراي راه حل ها به توسعه اقتصاد كشور كمك كند./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار