رئیس محیط زیست گلپایگان از وجود 4 هزار و 755 رأس آهو در منطقه حفاظت شده موته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: سرشماری وحوش منطقه موته همه ساله از اواخر آذرماه تا اوایل دی‌ماه توسط مأموران و کارشناسان محیط زیست انجام می‌شود.
وی افزود: وحوش پناهگاه حیات وحش موته طی هفته گذشته با تشکیل 10 گروه و با حضور مسئولین اداره محیط زیست استان اصفهان و مأموران محیط بان مستقر در منطقه طی دو روز سرشماری شد.
جمشیدیان تصریح کرد: در سرشماری سال 90 منطقه حفاظت شده موته تعداد 4 هزار و 755 رأس آهو، 4 هزار و 712 رأس قوچ و میش و یک هزار و 381 رأس کل و بز سرشماری شد و این تعداد حیات وحش بیشترین تعداد حیات وحش در سطح مناطق استان و کشور محسوب می‌شود.
رئیس محیط زیست گلپایگان در ادامه بیان داشت: به دلیل خشکسالی موجود در سطح منطقه افزایش چشمگیری از حیات وحش در منطقه وجود نداشته است.
وی یادآور شد: طی سه ماهه سوم سال 1390 مأموران محیط بان موفق شدند 13 نفر از متخلفین شکار در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
جمشیدیان اظهار داشت: همچنین طی سه ماهه سوم سال 1390 تعداد 10 قبضه اسلحه شکاری و لاشه سه رأس آهو و یک رأس میش وحشی و یک رأس کل وحشی کشف و ضبط شد.
وی با اشاره به خشکسالی موجود در سطح استان اصفهان، بیان داشت: از ابتدای دی‌ماه شکار هر نوع پرنده در سطح استان اصفهان ممنوع شده است و با متخلفین برابر قانون شکار و صید برخورد خواهد شد.
 رئیس محیط زیست گلپایگان اظهار داشت: پناهگاه حیات وحش موته با وسعت 220 هزار هکتار حوزه استحفاظی شهرهای گلپایگان، شاهین شهر و میمه، محلات و دلیجان را در بر می‌گیرد و یکی از زیست گاه‌های اصلی آهو در ایران مرکزی محسوب می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.