سرپرست بهره‌برداری پالایش گاز بید بلند از افزایش ظرفیت تولید در پالایشگاه گاز مسجد سلیمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا رونقی گفت : در آذر ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل از ان تولید گاز ترش در پالایشگاه گاز مسجد سلیمان به میزان بیش از 12 میلیون متر مکعب افزایش یافته ‎است.

وی با بیان اینکه دریافت ماهانه این مقدار گاز از ابتدای تأسیس پالایشگاه تاکنون بی‎سابقه بوده ‎است افزود : با افزایش 2 برابری تولید گاز ترش نسبت به همین مدت زمان مشابه در سال گذشته از 39 و نیم میلیون به 77 و 9 دهم میلیون مترمکعب در سال جاری رسیده ‎است. وی با اشاره به غلظت گاز ترش ورودی به این پالایشگاه گفت : در آبان ‎امسال غلظت H2S گاز ترش ورودی به پالایشگاه بیشتر از حد معمول گاز دریافتی در ماه‎های گذشته بوده ‎است.

سرپرست بهره برداری پالایش گاز بید بلند افزود : با وجود تولید بالای گاز شیرین ، پارامترهای کیفی این گاز طبق گزارش آزمایشگاه‎ها با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران مطابقت دارد.

رونقی با بیان اینکه میزان دریافت گاز ترش این پالایشگاه در آبان سال جاری 8 و سه دهم میلیون مترمکعب بوده است گفت : این میزان دریافت گاز ترش از واحد بهره برداری نفت سفید پالایشگاه به عنوان رکوردی در تاریخ چهار ساله آن به شمار می‎رود.

این پالایشگاه تولید و تأمین محصولاتی از قبیل گاز طبیعی و استاندارد شهروندان مسجد سلیمانی و همچنین صنایع این شهرستان از جمله کارخانه سیمان مسجد سلیمان را به عهده دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.