مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

تدوین نقشه مسيرهاى ژئوپارک جهانى قشم

نقشه مسيرهاى ژئوپارک جهانى قشم با دستور مدير عامل منطقه آزاد بزودى تدوين مى شود.

اسفنديار حيدرى پور مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: لزوم تهيه نقشه مسيرهاى ژئوپارک جهانى قشم به عنوان يکى از اقدامات بازاريابى استراتژيک در اين زمينه محسوب مى شود تا گردشگرى اين محدوده را فعالتر کند.
وى ادامه داد: تحليل نيازهاى اصلى گردشگران براى بازديد از ژئوپارک قشم، يکى از مهمترين موضوعاتى است که بايد به آن پرداخته شود و راهکارهاى اجرايى آن ارايه شود.
حیدری پور ايجاد برنامه و چارچوب مديريتى با استفاده از ابزار و سيستمهاى اطلاعات جغرافيايى را به عنوان يکى از پيش نيازهاى موفقيت ژئوپارک قشم ذکر کرد و افزود: اين محدوده در قشم، با تعامل عوامل مختلف زيستى و محيطى، تنوع بسيار زيادى را ايجاد کرده که با آناليز کردن اين اطلاعات و توليد نقشه هاى موضوعى، دسترسى به ژئوپارک در هر زمانى به سهولت انجام مى شود.
وی با اشاره به تهيه لايه هاى اطلاعاتى زيربنايى جهت تدوين نقشه مسيرهاى گردشگرى ژئوپارک اظهار داشت: تهيه نقشه هاى راه، پراکندگى جمعيت، پراکندگى حيات وحش و يا ساير نقشه هاى موضوعى در خصوص ژئوپارک قشم به دو زبان فارسى و انگليسى يکى از مهمترين موضوعات در بحث مديريت ژئوپارک قشم محسوب مى شود که در اين زمينه اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
مدير عامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: جاذبه هاى طبيعى ژئوپارک قشم براى مردم اين جزيره و گردشگران بسيار ارزشمند است و اطلاعات دقيق از اين محدوده، در حفاظت بهتر منابع و محيط زيست اين منطقه بسيار تاثير گذار است./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار