رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت بهداشت سه هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت با کسری 3 هزار میلیاردی مواجه است گفت: باید این کسری ها تأمین شود تا مشکلات بهداشت و درمان نیز حل شود.

دکتر جسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت در حال حاضر با کسری سه هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه است که از این سه هزار میلیارد تومان دو هزار و 100 میلیارد تومان آن مربوط به سال گذشته بوده و تنها 900 میلیارد آن مربوط به امسال است.

وی تصریح کرد: قرار بود از درآمد مازاد نفتی 3 هزار میلیارد تومان به وزارت بهداشت تخصیص یابد ولی تاکنون تنها کمتر از 10 درصد آن یعنی 299 میلیارد تومان به وزارت بهداشت تخصیص یافته است که با این روند مشکلات بهداشتی و درمانی کشور حل نخواهد شد.

شهریاری در ادامه با بیان اینکه این کسری بودجه بیمارستان ها را با مشکل عدیده ای روبرو خواهد کرد افزود: با توجه به اینکه مهمترین مشکلات بیمارستان ها کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی است کسری این بودجه مستقیماً به عملکرد درمانی این بیمارستان ها تأثیرخواهد گذاشت.

*49 درصد نسخه های تجویزی داروهای تزریقی هستند

در ادامه دکتر شیبانی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: 49 درصد نسخه های تجویز شده در کشور مربوط به داروهای تزریقی است که این مسئله باعث آسیب به اقتصاد کشور و سلامت مردم می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین تنها 10 بیمارستان در تهران بخش های مراقبت های ویژه دارویی دارند که این مسئله مورد مطلوب جامعه نیست.

شیبانی در ادامه تصریح کرد: باید تمامی بیمارستان ها از بخش مراقبت های دارویی برخوردار باشند زیرا این بخش می تواند به بیماران مشاوره دهد همچنین این نکته قابل توجه است که در حال حاضر 50 درصد از خطاهای پزشکی در بیمارستان ها مربوط به خطاهای دارویی است و اگر بخواهیم خطاهای پزشکی کمتری داشته باشیم باید داروساز بالینی در بیمارستان ها داشته باشیم و امیدواریم با طرح حاکمیت بالینی در بیمارستان ها شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار