راسموسن در مورد سامانه موشکي ناتو افشاگری کرد

آندرس فوگ راسموسن دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ارتباطی ویدئویی با خبرنگاران روس، فاش کرد که سازمان ناتو در نشست شیکاگو، ایجاد مرحله نخست سامانه دفاعی ضد موشکی خود در اروپا را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، در عین حال، راسموسن همچنین تمایل و خواست ناتو را برای پیشبرد همکاری ها با روسیه در خصوص مسائل مختلف پس از نشست سران در ماه می، ابراز کرد.

راسموسن گفت: ناتو پس از نشست سران در شیکاگو، به توسعه همکاری ها با روسیه در مبارزه با تروریسم، قاچاق مواد مخدر و مقابله با دزدی دریایی علاقه مند است.

وی اعلام کرد سامانه دفاع موشکی ناتو روسیه را هدف نمی گیرد، از اینرو، اقدام روسیه به استقرار تسلیحات تهاجمی علیه این سامانه، هدر کردن پول خواهد بود.

راسموسن گفت: باید بگویم که استقرار تسلیحات تهاجمی علیه دشمنی ساختگی که در جهان واقعی وجود ندارد، هدر دادن کامل پول خواهد بود.

وی افزود: این سامانه، روسیه را هدف نمی گیرد و برای حمله به روسیه یا تضعیف آنچه مسکو بازدارندگی راهبردی خود می خواند، طراحی نشده است.

گفتنی است، روسیه مدت هاست مخالفت خود را با استقرار تاسیسات دفاع موشکی ناتو نزدیک مرزهای خود اعلام کرده و تضمین های قانونی الزام آوری را مبنی بر اینکه این سامانه موشکی علیه روسیه نیست، خواستار شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار