غذا را به آرامي بخوريد، لقمه هاي كوچك برداريد و آنها را خوب بجويد.

به گزارش سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  یک کارشناس تغذیه ضمن بیان این مطلب افزود: افراد سعی کنند عادات غذايي خود و خانواده خود را اصلاح کنند، چرا كه تغذيه صحيح براي تمامي اعضاي خانواده مفيد است چه مشكل وزن داشته باشند و چه نداشته باشند. همچنين رعايت تغذيه صحيح به صورت دسته جمعي در خانواده آسان تر از حالت فردي است.

یوسف نقیایی با تاکید بر انجام فعالیت بدنی در افراد تصریح کرد: ورزش و تحرك بدني را به عنوان مهم ترين فاكتور كمكي در كاهش وزن فراموش نكنند.

وی در ادامه توصیه کرد: قبل از شروع غذا خوردن سهم مصرفي خود را جدا و دور از سايرغذاهاي سفره بگذاريد.

وی با تاکید بر جویدن کامل غذا توصیه کرد: از مصرف مواد غذايي پرچرب خودداري کرده و یادآورشد، به جاي سرخ كردن از روش هاي ديگر پخت غذا مثل كباب كردن، آبپز يا بخار پز كردن استفاده كنيد.

این کارشناس با تاکید بر عدم مصرف پوست مرغ و ساير ماكيان به لحاظ حاوي مقدار زيادي چربي در آن، بیان داشت: چربي غذاها را تا حد ممكن از آن جدا کنید.

وی ضمن توصیه به اینکه مصرف چاشني ها (مثل سس مايونز، سس سالاد و كچاب) را به حداقل برسانيد، گفت: در هنگام آماده سازي و پخت غذا، تا حد امكان از اضافه كردن چربي و شكر اجتناب كنيد.

این کارشناس به افراد دارای اضافه وزن و چاق توصیه کرد: از غذاهاي فرايند شده و آماده مانندسوسيس و كالباس،پيتزا و كنسروها كمتر استفاده كنيد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در هنگام غذا خوردن راحت باشيد و از غذاهاي خود لذت ببريد، متذکرشد: افرادی که از رژیم غذایی استفاده می کنند ساعات غذا خوردن رامنظم كنند./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار