هرگز چای بسیار داغ ننوشید

بررسی‌ها حاکی از آن است نوشیدن چای بسیار داغ می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان مری را تا میزان زیادی افزایش دهد.

به گزارش سرویس علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان طی نتاییج حاصله از تحقیقات خود،‌ اعلام کردند نوشیدن چای با حرارت بیش از 75 درجه سانتی‌گراد احتمال ابتلا به سرطان مری را تا میزان 8 برابر افزایش می‌دهد.

متخصصان می‌گویند بهتر است همیشه قبل از نوشیدن چای پنج دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود با این کار نه تنها هیچ ضرری متوجه سلامتی شما نخواهد شد بلکه از خواص مفید چای نیز بهره‌مند خواهید شد.

محققان در تحقیقات خود در زمینه سرطان مری، منطقه شمال ایران استان گلستان را انتخاب و مورد بررسی قرار دادند جایی که مردمان آن، چای را به صورت خیلی داغ می‌نوشند.

استان گلستان منطقه‌ای است که بالاترین میزان مبتلایان به سرطان گلو و مری در آن گزارش شده و این در حالی است که آمار استعمال سیگار در این منطقه نسبتا پایین است.

محققان در این استان، 300 نفر از افراد مبتلا به سرطان گلو را مورد بررسی قرار داده و وضعیت آن‌ها را با گروهی متشکل از 571 نفر از افراد سالم همان منطقه مقایسه کردند.

در این تحقیق مشخص شد افرادی که چای را در دمای بالاتری نوشیده بودند احتمال ابتلا به سرطان مری در آنان نسبت به آن‌هایی که چای را کمی خنک‌تر و به صورت خیلی داغ ننوشیده بودند افزایش یافته بود.

در این بررسی که در نشریه پزشکی انگلیس نیز به چاپ رسید مشخص شد هیچ ارتباطی بین میزان مصرف چای و سرطان مری وجود ندارد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار