به بهانه 10 ساله شدن برنامه "از آسمان"؛

"از آسمان" سندي از حماسه 8 سال دفاع مقدس است

مجموعه برنامه "از آسمان" به تهيه كنندگي "اميرخورشيدي فرد "سندي از حماسه آفريني غيورمردان ايران زمين در 8 سال دفاع مقدس است كه براي نسل امروز به تصوير كشيده مي شود.

امير خورشيدي فرد ،تهيه كننده برنامه "از آسمان" به خبرنگار تلويزيون باشگاه خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:سال 78 با توليد برنامه هاي متعددي پيرامون دفاع مقدس در قالب مجموعه اي با عنوان "ويژه برنام هاي دفاع مقدس" وارد شبكه دو سيما شدم و بعد از مدتي با روي آنتن رفتن اين مجموعه برنامه،‌در سال 83 بود كه شبكه دو تصميم گرفت،اين برنامه را با عنوان "از آسمان" به طورمستمر روي آنتن ببرد و از سال 83 تاكنون دفتر مونتاژ "از آسمان" همچنان آسماني است.

وي با بيان اينكه اين برنامه به لطف خدا و بركت شهدا توانسته تا حدي دين خود را نسبت به شهدا و رزمندگان اسلام ادا كند،افزود: از آسمان با ساختار جوان پسندانه تهيه شده و با فاصله گرفتن از مقوله گفتگو محوري،بنيانش را از ابتدا تاكنون برپايه هاي حفظ،‌نگهداري و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جامعه استوار كرده و رواج روحيه شاد، ايثارگرانه و فداكارانه يكي ديگر از ستون هاي اين برنامه است كه سعي داريم آن ها را روز به روز مستحكم تر كنيم.

خورشيدي فرد اظهار داشت:حدود 2 سال است كه رويكرد اين برنامه از دايره پرداختن به شهدا،آزادگان و جانبازان بيرون آمده و علاوه بر نگاه به اين موضوعات به معرفي آثار باستاني،جاذبه هاي گردشگري شخصيت هاي مذهبي و همچنين فرماندهان و سرداران جنگ مناطق مختلفي از كشور نيز مي پردازد.

وي ادامه داد:بررسي فعاليت هاي جانبازان،ايثارگران و آزادگان اقصي نقاط كشور كه پراز خاطره ي روزهاي پر التهاب دفاع از سرزمين مادري و ارزش هاي نهفته در آن هستند.

از ديگر رويكردهاي از آسمان،‌است كه دوربين اين برنامه سي دارد همه آن ها را در دل ثبت و ماندگار كند. اين تهيه كننده تصريح كرد: اين برنامه كه به منظور دلگرم كردن خانواده هاي شهدا، ايثارگرانه، جانبازان،‌و آزادگان ساخته مي شود و علاوه بر تقدير و قدرداني از جانبازان قطع نخاعي سعي دارد به عنوان سندي از حماسه افريني غيور مردان 8 سال دفاع مقدس ،‌فرهنگ ايثار و شجاعت را براي نسل امروز و فردا ثبت كند و همچنين به معرفي الگوهاي ارزشي دفاع مقدس به نسل امروز جامعه بپردازد و در اين مدت كه اين برنامه پخش شده به لطف خدا توانستيم در اين مسير موفق عمل كنيم.

خورشيدي فرد با بيان اين برنامه به طور قطع با همكاري ستاد اردويي راهيان نور بسيج به سراغ شهدا و رزمندگان نيروهاي دريايي مي رود گفت: دوربين برنامه از آسمان از سال 86 اين توفيق را كسب كرده كه همراه با رهبر معظم انقلاب به استان هاي مختلف كشور سفر كند و حواشي سفر معظم را توليد و همزمان با سفرايشان از شبكه دو پخش كند.

همچنين پرداختن به شهادت سرلشگر پاسدار "حسن تهراني مقدم" يكي ديگر از افتخارات برنامه "از آسمان" است كه مورد استقبال عمومي مخاطبان قرار گرفت.

وي خاطرنشان كرد:شهيد محمد فراهاني و عباس گودرزي،دو تن از همكاران گروه برنامه از آسمان بودند كه در سال88 در حين همكاري در ضبط همايش توانمندي هاي مردم خونگرم خطه اي از سيستان و بلوچستان طي حادثه اي؛آسماني و جاودانه شدند.

گفتني است؛خورشيدي فرد سريال هاي "غنچه هاي سحر"، "بچه هاي مسجد" با مضمون كودك را در كنار مجموعه برنامه هاي" چهل وادي تماشا "و "مشق انتظار" پيرامون مهدوديت را نيز در كارنامه هنري خود ثبت كرده است./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار