شهرکرد/

چهارمحال و بختیاری میزبان بیش از 2 میلیون مسافر و گردشگر نوروزی

دبیرستاد نوروزی چهارمحال و بختیاری: ورود 2 میلیون و 146 هزار و 87 گردشگر و مسافربه چهارمحال و بختیاری ثبت شده است.

مژگان ریاحی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران گفت: از این تعداد مسافر 2 میلیون گردشگر با خودروشخصی، 8 هزار و 183 نفر با اتوبوس و 62 نفر با وسیله نقلیه هوایی به استان سفرداشته‌اند.

وی با بیان اینکه 985 هزار و 775 مسافر در استان اقامتداشته‌اند، افزود: بیشترین اقامت‌ها در کمپینگ‌های موقت، اسکان مدارس،مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی، هتل‌ها وخانه‌هایاستیجاری بوده است.

ریاحی گفت: بیشترین مسافران از استان‌هایخوزستان، تهران، بوشهر، زنجان، قزوین، اصفهان، خراسان‌رضوی به این استان سفرداشته‌اند.

دبیر ستاد نوروزی چهارمحال و بختیاری یاداور شد: گردشگران ومسافران نوروزی این استان از پل زمانخان و حاشیه زاینده رود، گرداب بن، قلعه فرهنگیو تاریخی چالشتر، اتاق آیینه، چشمه برم لردگان، دریاچه شلمزار، چشمه مولا اردل،آبشار و تونل کوهرنگ، آبشار شیخ علیخان بازدید داشته‌اند.

ریاحییادآور شد: از بین تعداد مسافران نوروزی وارده به این استان افزون بر 21 هزار و 894مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 12 فروردین بازدید از اماکن تاریخی چهارمحال وبختیاری رایگان است، گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی باستان‌شناسی، موزه آب کوهرنگ،موزه کیان، فرخشهر، اتاق آیینه، عصارخانه، پل مصلی، قلعه فرهنگی و تاریخی چالشتر،جونقان و دزک پذیرای مهمانان نوروزی و مسافران این استان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.