سناتور سابق آمريکايي تصريح کرد واشنگتن براي منافع خودش به دنبال محکم کردن موقعيتش در خاورميانه با ارسال سلاح براي مخالفان سوري است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني  پرس تي وي، "مايک گريول" گفت: روز گذشته  طرحي در سناي آمريکا از جانب شماري از سناتورهاي مطرح سنا مطرح شد که در آن درخواست شده است مخالفان سوري مسلح شوند.

وي افزود: سناتور جان مک کين جمهوري خواه اين طرح را هدايت مي کند. در اين طرح از اوباما خواسته شده است در مسائل سوريه نقش رهبري ايفا کند. ارائه کنندگان اين طرح از طرح کوفي عنان ، نماينده ويژه سازمان ملل متحد و اتحاديه عرب درباره سوريه، انتقاد دارند زيرا در اين طرح از بشار اسد،رئيس جمهور سوريه درخواست نشده است از سمت خودش استعفا کند.

هدف از اين طرح سناتورهاي آمريکايي مانع تراشي در مسير تلاشهاي کوفي عنان براي استقرار در سوريه است. سناتورهايي که اين طرح را ارائه کرده اند فقط به دنبال يافتن بهانه اي براي تثبيت کردن حضور آمريکا در سوريه هستند. اين رويکرد با نگرش کلي امپراتوري خواهي آمريکا همخواني دارد. آمريکا در تلاش است جاي پاي خودش را در منطقه محکم کند. به همين علت اين سناتورها به دنبال آن هستند که تسليحات براي مخالفان سوري بفرستند. البته اين کار با منافع شرکتهاي بزرگ سازنده سلاح در آمريکا همسو است. آمريکا بيش از ديگر کشورهاي جهان توليد و صادرات سلاح دارد.

مايک گريول در ادامه افزود: آمريکا مي خواهد با مواضعي که درباره سوريه اتخاذ و اجرا مي کند، ايران را بترساند. آمريکا مي خواهد جاي پاي محکمي در منطقه خاورميانه به دست بياورد تا اينکه برپايه آن در منطقه عمل کند. البته بايد توجه داشت که حضور آمريکا در منطقه خاورميانه براي آمريکا پيامدهاي فاجعه باري به همراه خواهد داشت./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار