چرا زندگي تان عادي مي شود؟

عادي شدن روابط مقدمه جدايي زن و شوهر هاي جوان

ديگر هيچ هيجان و عاطفه اي وجود نداشت نه اينكه وجود نداشته باشد، اين هيجانات مثل روزهاي اول نبود قلبها براي همديگر نمي تپيد، ديگر آن صحبتهاي عاشقانه گفته نمي شد رابطه هاي خيلي زود عادي شده بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، هنگامي كه 2 نفر نا آشنا و با سليقه هاي مختلف كنار هم قرار مي گيرند دوام كيفيت دوستي آنها به دانش، مهارت و هنر هر يك از آنها در تحكيم اين ارتباط بستگي دارد، زن و شوهرهايي وجود دارند كه اگر چه در كنار هم هستند ولي بسيار از هم فاصله دارند در حقيقت به دليل عدم درك صحيح نيازها و شخصيت يكديگر نه تنها صميميتي بين آنها نيست بلكه به اجبار در كنار هم زندگي مي كنند كه اين اجبار مي تواند ناشي از تعصبات اجتماعي مثل اعتقاد به ناشايسته بودن طلاق، حمايت از فرزندان و مشكلات معيشتي باشد.
*چرا زندگي عادي مي شود؟
بسياري از زوجين پس از گذشت چند سال از زندگي مشتركشان احساس مي كنند كه دچار يكنواختي در زندگي شده اند و ديگر براي همديگر جذاب نيستند حال و حوصله همديگر را نداشته و روابط سرد و بي روح عاطفي و احساسي بر زندگيشان حاكم است.
عادي شدن روابط از جمله آسيب هايي جدي است كه مي تواند حتي منجر به طلاق شود اين آسيب مي تواند دلايل روان شناختي درون خانواده يا خارج از خانواده فراواني داشته باشد كه راه حل هاي متفاوتي را ايجاب مي كند در آغاز زندگي مشترك روابط ها بسيار عميق بوده و زوجين به تمامي نيازهاي يكديگر توجه مي كنند خانم ها لباس هاي مرتب مي پوشند، سفره زيبا مي چينند و در مقابل مردها از همسرشان مرتب تعريف و تمجيد مي كنند و با كلمات ابراز احساسات مي كنند ولي پس از گذشت 2 يا 3 سال حتي با ورود يك بچه به زندگي شان تمامي وقتشان را براي او گذاشته، خانم ها ديگر لباس هاي متنوع نمي پوشند حوصله اي براي رسيدن به خود ندارند مردها هم فراموش مي كنند كه بايد از همسرشان تعريف كنند و ابراز احساسات كنند اين روال باعث مي شود زوجين آن قدر از يكديگر دور شوند كه فراموش مي كنند روزگاري همديگر را دوست داشتند آنها قبل از ازدواج با تصورات كمال گرايانه وارد زندگي مشترك مي شوند و زماني كه چيزي غير از اين تصورات مي بينند آنها كم كم ساختن روياهايشان را فراموش مي كنند و به واقعيت هاي محتوم تن مي دهند.
*زندگي زوجين بايد متنوع باشد
رضواني روانشناس عمومي در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: نارضايتي زن و شوهر از يكديگر علاوه بر اينكه بر لذت و موفقيت هاي اجتماعي، شغلي و اقتصادي تاثير منفي گذاشته گاهي مشكلات اخلاقي را نيز منجر مي گردد.

وي ادامه داد، زوجين براي از بين نرفتن جذابيت زندگي مشترك بايد طوري زندگي كنند كه انگار تازه ازدواج كرده اند و طوري رفتار كنند كه هميشه براي همسرشان يك مرد شگفت انگيز و كشف شده است.
رضواني تصريح كرد: اغلب همسران بعد از ازدواج بعد از مدتي احساسات و روابط زناشويي را فراموش مي كنند آنها غرق در كار و مشكلات زندگي شده و براي يكديگر وقتي براي صحبت كردن نمي گذارند كه به مرور زمان زندگي يكنواخت و كرختي پيدا مي كنند.
*زندگي همانند گلي است كه بايد هميشه به آن آب داد
عشق و محبت زماني آغاز مي شود كه ما درون ديگري را ببينيم و اين كار زماني امكان پذير است كه ما از طريق توجه به او با خواسته هاي خود كنار بياييم وقتي توانستيم به روشتي همه چيز را ببينيم آن گاه مي توانيم به نياز او پي ببريم آيا لازم است دست او را بفشاريم يا به او خيره شويم و فقط سكوت اختيار كنيم سوال كنيم يا نه؟
همچنين براي داشتن يك زندگي با نشاط در كنار معاشرت خوب اجتماعي و تربيت صحيح فرزندان ابتدا بايد آرامش و آسايش را در خانواده فراهم كرد.
زندگي و عشق مثل گلي است كه براي پژمرده نشدن و تازه ماندن آن هميشه بايد به آن آب داد تا پژمرده نشود./ز

گزارش از ريحانه جمشيدي
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
لطفا راهکارهای بیشتری ارایه بدهید. تشکر
آخرین اخبار