کنترل‌ الکترونیکی جاده‌های‌کشور 2 سال ديگر به اتمام مي رسد

فرمانده نیروی انتظامی، گفت: در صورت واگذاری ساخت زیرساخت های کنترل الکترونیکی به شرکت های خصوصی، طی 2 سال می توانیم تمامی جاده های کشور را به دوربین و دستگاه های مراقبت الکترونیکی مجهز کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم افتتاحیه سامانه هوشمند کنترل ترافیک آزاد راه قم - تهران اظهار داشت: معتقدیم در نوروز امسال شعار "بهار من آرامش و رضایت تو"، تا حدود زیادی تامین شده است اگر چه انتقادهای اندکی نیز وجود داشت.

وی از کاهش 10 درصد تلفات رانندگی خبر داد و افزود: هم اکنون میزان تلفات رانندگی یک کشته در برابر 16 مجروح است که نشان دهنده شدت تصادفات است. باید به سمت نقطه ای حرکت کنیم که از نظر ایمنی راه و خودرو به بلوغ برسیم که این امر به چندین سال زمان نیاز دارد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: هم اکنون میزان شدت تصادفات رخ به رخ کاهش یافته است که این امر در نتیجه دو بانده شدن جاده ها و ایمن سازی راه ها است. امروزه سرعت سفر و تعداد خودروها افزایش زیادی داشته است.

احمدی مقدم با انتقاد از کند بودن سرعت توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد: متاسفانه سرعت ساخت خطوط ریلی کم است اگر چه این امر توجیه اقتصادی بیشتری دارد. مشکلات فرهنگی باعث شده که به جای اینکه بیشتر راه آهن بسازیم راه ها را افزایش داده یا آنها را دو بانده کنیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت رسیدگی به مصدومان در حوادث رانندگی اظهار داشت: در گذشته یک نفر در صحنه تصادف جان خود را از دست داده و 2 نفر نیز پس از صحنه کشته می شدند که این آمار خوشبختانه هم اکنون به یک کشته در صحنه و یک کشته پس از صحنه حوادث رانندگی کاهش یافته است. امیدواریم در آینده ای نزدیک کشته های پس از صحنه نیز به نیم درصد کاهش یابد.

وی اجرای مرحله دوم قانون هدفمند سازی یارانه ها را یک ضرورت دانست و افزود: اجرای قانون هدفمندی یارانه ها یک ضرورت است چرا که باعث گرایش بیشتر مردم به حمل و نقل عمومی و مدیریت سفر می شود. هدفمند سازی یارانه ها دارای 2 بخش مهم است که بخش اول توسعه حمل و نقل عمومی است و بخش دوم جلوگیری از قاچاق سوخت است. هدفمند سازی یارانه ها باعث می شود که از ایجاد مزاحمت در مرزها جلوگیری کرده و از هدر رفتن منابع جلوگیری می کند.

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش 20 درصدی از صدور قبض جریمه در نوروز خبر داد و گفت: در سال 91 با توجه به سخت گیری های بیشتر پلیس در ایام نوروز صدور قبوض جریمه 20 درصد کاهش یافته است. این در حالیست که در سال گذشته نیز بیش از 3 هزار نفر نیز کمتر در جاده ها کشته شدند.

وی بر لزوم کنترل و مراقبت الکترونیکی بیشتر در جاده های کشور تاکید کرد و افزود: باید بخش هایی از راه ها را به شرکت های خصوصی واگذار کنیم و ضمن حمایت از آنها کار خدماتشان را خریداری کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد علاوه بر اینکه شعار امسال تحقق یافته، ظرف 2 سال می توانیم تمامی جاده ها را زیر کنترل الکترونیکی داشته باشیم. اگر پلیس بخواهد تصدی گری را انجام دهد 20 سال طول می کشد تا تمام جاده ها به صورت الکترونیکی کنترل شوند. اگر امور را به شرکت های خصوصی واگذار کنیم تسهیلات ارائه شده نیز برگشت پذیر است./ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار