وزیران دارایی اروپا روز شنبه برای دستیابی به توافق بر سر مسئله مورد مناقشه مالیات بر معاملات مالی تلاش خود را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه از کپنهاگ ، وزیران دارایی اتحادیه اروپا که دومین روز نشست خود را در پایتخت دانمارک آغاز کردند. در همین راستا، آلمان پرده از طرحی برداشت که هدف از آن همراه کردن انگلیس با دیگر کشورهای اروپایی است.
محتاطانه از پیشنهاد ولفگانگ شوئبله وزیر دارایی آلمان حمایت کردند که گفته بود فعلا فقط از معامله در سهام شرکت ها مالیات دریافت شود.
شوئبله با اذعان به اینکه مقاومت چندین کشور اروپایی اخذ مالیات از معاملات مالی را با تاخیر مواجه کرده است، یک پیشنهاد بینابینی را مطرح کرد.
پیشنهاد اخذ مالیات از معاملات مالی را کمیسیون اروپا سپتامبر 2011 برای کمک گرفتن از بخش مالی برای حل بحران مطرح کرده بود.
در پیشنهاد آلمان آمده است :«این طرح مستلزم مالیات قابل پرداخت در همه معاملاتی خواهد بود که سهام شرکت های ثبت شده در بازار بورس را شامل می شود. این مالیات بر اساس مکانی که این شرکت دفتر خود را در آنجا ثبت کرده است، اخذ می شود.»
در پایان این پیشنهاد آمده است :«مذاکرات درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا برای یک نظام مشترک مالیات بر معاملات مالی باید کنار گذاشته شود یا به تعویق بیفتد.»
یوتا ارپیلاینن Jutta Urpilainen وزیر دارایی فنلاند و فرانسوا باروان همتای فرانسوی وی نیز از طرح آلمان حمایت کردند.
باروان هنگام ورود به محل نشست گفت پیشنهاد شوئبله منطقی است و ما از آن حمایت می کنیم.
وی افزود:« با توجه به اینکه مذاکرات بر سر این مسئله ماهها طول کشیده است ما باید بر سر این موضوع به پیشرفتی نائل آییم.»
طرح آلمان برای فائق آمدن بر مقاومت انگلیس بر مبنای مالیات های موجود در این کشور و نیز فرانسه تنظیم شده است./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار