مشهد/

بازارچه‌های صنایع دستی، سفر مسافران را طولانی می‌کند

سرپرست معاونت صنایع دستی خراسان‌رضوی گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در اماکن تاریخی و گردشگری سبب افزایش ماندگارای مسافران می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ به نقل از واحد اطلاع رسانی ستاد دائمی تسهیلات سفر های استان خراسان رضوی سیدجواد موسوی با بیان این مطلب افزود: یکی از اقداماتی که در نوروز امسال به منظور معرفی صنایع دستی استان خراسان‌رضوی صورت گرفت ایجاد بازارچه‌های موقت در اماکن گردشگری و تاریخی بود.

 

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی ادامه داد: در نوروز امسال تعداد 51 بازارچه صنایع‌ دستی در 18 شهرستان استان خراسان‌رضوی برپا شد که در این بازارچه‌های صنایع دستی از جمله سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، گلدوزی، سفال، سرامیک، پوستین‌دوزی، سراجی‌دوزی و سایر صنایع دستی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

موسوی در ارتباط با تعداد غرفه‌های دایر شده در اماکن تاریخی، افزود: در نوروز امسال تعداد 259 غرفه موقت در اماکن تاریخی و گردشگری استان دایر شد که این تعداد غرفه جدا از غرفه دائمی موجود در اماکن تاریخی خراسان‌رضوی است.

 

سرپرست صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی گفت: ایجاد بازارچه‌های صنایع ‌دستی در اماکن تاریخی و گردشگری استان خراسان‌رضوی سبب افزایش ماندگاری مسافران و زائران در این اماکن به میزان 2 ساعت کمک کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.