ورزش اول در كشورهاي مختلف جهان كدام است؟

از تپه نوردي آلماني تا پالتافرانتون پرويي!

تصور مي كنيد در ايران و ديگر كشورهاي جهان، ورزش هاي اول كدام رشته ها هستند؟ اگر فكر كنيد امروزه همه كشورهاي جهان به صورت متمركز فوتبال را به عنوان رشته مورد علاقه نشان دنبال مي كنند، با خواندن اين گزارش شايد نظر شما كمي تغيير كند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران براساس آمارها در هر كشور با توجه به شرايط اقليمي و جسماني ورزش هاي خاص به عنوان ورزش اول و سنتي مطرح است كه شايد جالبترين آن ها مربوط به دو كشور افغانستان و آلمان باشد.

*افغانستان-بزكشي

اين ورزش در افغانستان قدمت تاريخي زيادي دارد و سوابق آن به ظهور آريايي ها و اهلي ساختن؟؟ اسب و آسيايي مركزي بر مي گيرد. نام اين ورزش به معناي كشتن بز است كه از شكار بزهاي كوهي توسط قهرمانان اسب سوار استنتاج شده است.

امروزه اسب سوار يا تيمي كه دراين مسابقه شركت مي كند بايد نعش اين بز را به خط پايان برساند آن هم به عنوا نفر اول.

*هندوستان،پاكستان، كريكت

انگليسي ها زماني كه كريكت را ابلاغ كردند آن را به اولين مستعمره خود يعني هندوستان فرستادند از همان سال ها مرده هند ورزش اول شان كريكت شد و در طول سال ها، انواع قهرماني هاي مهم جهاني اين رشته را از آن خود كردند.

همچنين در پاكستان نيز اين رشته را به عنوان ورزش اول كشورمان مي ماندن و هر ساله جمعيت بسياري به فهرست علاقه مندان به اين رشته اضافه مي شود.

*آمريكا-بسكتبال

درباره آمريكا به درستي نمي توان چند رشته ورزشي تفاوتي در اول بودن قائل شد اما براساس نتايج بايد بسكتبال را ورزش اول اين كشور محسوب كرد. اين ورزش در همه محلات هم به عنوان بازي رايج اهالي محل انجام مي شود.

*ژاپن-سومو

اين رشته با حدود 12 قرن قدمت، هنوز هم بر مبناي سنت هاي باستاني برگزار مي شود و تا حدودي جنبه مقدس دارد. در اين ورزش دو نفر كه متوسط ورزشان به 150 كيلوگرم مي رسد در يك زمين گرد تلاش مي كنند كه حريف خود را به بيرون زمين بفرستند.

*استرليا- فوتي

فوتي يا فوتبال استراليايي، يكي از انواع بازي فوتبال است كه در زمره مهمترين و محبوبترين ورزش هاي كشور استرليا قرار م گيرد. در اين ورزش هر تيم از 18 بازيكن تشكيل و مسابقه در يك زمين بيضي شكل بازي مي شود. هدف هر تيم نيز رساندن توپ به دروازه حريف و گذراندن آن با لگد از ميان دروازه حريف است.

*تايلند-سپك تاكرا

اين بازي عجيب و غريب را تقريباً در همه پارك ها و اماكن تفريحي شهرهاي مختلف تايلند مي توانيد مشاهده كنيد. همان واليبالي است كه با پا بازي مي كنند.

*ونزوئلا-بيسبال

مردم ونزوئلا ورزش بيسبال را از آمريكايي ها ياد گرفتند اما طي نيم قرن گذشته آن قدر به اين رشته بهار دادند كه حالا ورزش اول كشورشان شده است. براي معمولي ترين بازي هاي بيسبال ليگ اين كشور، دهها هزار هوادار راهي ورزشگاهها مي شوند. باشگاه بيسبال زيادي هم در اين كشور وجود دارد.

*برزيل-آرژانتين-نيجريه و شيلي-فوتبال

مهد فوتبال دنيا طي نيم قرن گذشته برزيل بوده است و به همان اندازه كه برزيلي ها به فوتبال علاقه دارند مردم آرژانتين هم فوتبال را به عنوان محبوب ت رين ورزش ملي نشان دنبال مي كنند.

جالب است بدانيد كه در ميان كشورهاي آفريقايي، نيجريه اي ها فوتباليست هاي زيادي را به اروپا فرستاده اند و حدود نيم قرن است كه فوتبال به عنوان ورزش اول اين كشور مطرح است و مسابقات ليگ برتر با حضور هواداران بي شمار در اين كشور برگزار مي شود.

*اسكاتلند-گلف

وررزش تخلف البته در تمامي كشورها طرفداران پر و پا قرص زيادي دارد اما از از آن جا كه زادگاه اين ورزش در اسكاتلند بوده همچنان محبوب ترين ورزش اهالي اين كشور محسوب مي شود و بسياري از مردم اسكاتلند مسابقات گلف را در داخل و خارج از كشور نشان دنبال مي كنند.

*آفريقاي جنوبي-راگبي 15 نفره

ورزش راگبي 15 نفره، محبوب ترين ورزش در ميان مردم آفريقاي جنوبي است كه توسط سفيدپوستان اروپايي تبار در اين كشور در آن جا رايج شده است.

*كينا-اتيوپي، دو ميداني

دو ميداني در كينايك اصل فراموش نشدني براي اهالي ورزش محسوب مي شود. اساساً نمي توانيد در دوهاي استقامت و ماراتن ورزشكاران معروف كنيايي را نبيند كه مدال هاي جهاني را به خود اختصاص داده اند. همچنين ايتوپي نيز همانند كنيا علاقه مندان زيادي در دو ميداني دارد. ايتوپي معمولاً در مسابقات دو ميداني در كنار ورزشكاران كنيا نتايج قابل قبولي مي گيرند.

*جمهوري آذربايجان-كشتي

از آن جايي كه آذربايجان از شهرهاي ايران قديم محسوب مي شده و نزديكي زيادي به ايران و فرهنگ ايراني دارد، كشتي ورزش مورد علاقه مردم آن است و آن را به عنوان ورزش اول خود مي شناسند.

*اروگوئه-راگبي

فوتبال در سال هاي دوره ورزش اول اين كشور بود اما بالندن /ام.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار