فرزين:

هدايت درآمد نفتي به سوي بخش توليد، فرمايش مقام معظم رهبري را تحقق مي بخشد

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: هدايت درآمد نفتي به سوي بخش توليد، فرمايش مقام معظم رهبري را تحقق مي بخشد و در کنار هدفمندي يارانه ها به رونق توليد ملي کمک مي کند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا فرزين در مصاحبه با راديو (صداي جمهوري اسلامي ايران) با بيان اينکه در سال جديد براي اداره اقتصاد کشور بايد بر بحث توليد داخلي تمرکز کنيم، اظهار داشت: زيرساخت هاي مناسب در بحث اقتصاد کشور به وجود آمده است و با استفاده از کار و سرمايه مي توانيم شرايط توليد داخل را بهبود بخشيم.

وي درباره عملياتي شدن برنامه ها در سال توليد ملي و کار و سرمايه ايراني نيز افزود: توليد کننده ها بايد با روشي ارزان، تامين مالي شوند تا بتوانند توليد خود را افزايش دهند که بخش عمده اي از آن به سياست هاي بانک مرکزي و وزارت اقتصاد بر مي گردد.

فرزين ادامه داد: از جمله بازارهاي فعال براي اين منظور بازار سرمايه است و در اين خصوص ابزارهاي جديدي طراحي شده است تا در بازار بورس استفاده شود.

وي با مثبت ارزيابي کردن وضع بازار سرمايه در داخل کشور خاطرنشان كرد: به دليل وجود علايم اقتصادي نامناسب بخشي از منابع براي توليد به خوبي جهت دهي نمي شود و بايد بخش عمده اي از منابع مالي به سوي توليد هدايت شود.

فرزين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري سال 91 گفت: کار و سرمايه دو نهاد اصلي در بخش توليد است و اگر سرمايه را به بخش توليد هدايت کنيم ، در عمل اين شعار مستثر مي شود.

دبير ستاد هدفمند کردن يارانه ها تصريح کرد: در خصوص فاز دوم هدفمندي مطالعاتي انجام گرفته است و اگر بتوانيم با اصلاح قيمت ها، انگيزه صرفه جويي را بيشتر کنيم، مي توانيم به منابع خوبي دست يابيم و از سرمايه کشور صيانت کنيم.

فرزين خاطرنشان کرد: فرمايش مقام معظم رهبري نيز بر اين موضوع متمرکز است تا درآمد نفت را در حوزه توليد به کار بريم، بنابراين هر بسته اي که منجر شود از اين سرمايه استفاده اي بهينه صورت گيرد، فرمايش رهبري را محقق مي کند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار