امتیاز وجود انسان از حیوان به( بعد تفکر) اوست چون انسان می اندیشد، پس اندیشه دارد و ذهن انسان ظرف علم اوست، ظرفی که هر چه مظروف علم در آن بیشتر شود ظرف ذهن نیز بزرگ تر می شود .

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اراك، بر خلاف تمام ظرف های دیگر که هر چه در آن مظروف بیشتر شود فضای ظرف تنگ تر  می شود و ظرف به همراه مظروف بزرگ تر نمی شود .مظروف ذهن انسان (علم ) است.
علم روشنایی ذات خود و روشنگر غیر ذات خود اوست راهبر ذهن انسان علم انسان است و نفس انسان متاثر از معلوم ذهن است به طوری که اتحاد علم ،عالم و معلوم در هستی تحقق پیدا می کند و نفس انسان چون می داند متاثر می شود .
پس علم راهبر عقل و عقل راهبر نفس است و معلوم انسان معشوق او یا منفور او می شود نه آنچه که در خارج از ذهن انسان وجود واقعی دارد اسلام دین علمی بر پایه گزاره ها ست و بایدها از سوی خدای بزرگ است که توسط پیامبر اسلام (ص)و اوصیا ایشان تبیین و تشریح شده است .
اسلام دین قانون مندی دین حریم ها و حدود ها ست .دینی که در آن جان ،آبرو و مال انسان احترام دارد و هیچ کس صلاحیت تملک و تصدی در تصرف مالی را ندارد مگر آن که اسلام سبب اعتباری آن را تشریح و اعتبار کرده باشد .
دین اسلام است که می تواند جامعه را حرکت دهد تا مردم جان آبرو و مالشان را فدای اسلام و قران کنند .انسان منهای اسلام هرگز نمی تواند را ه (کمال و عدالت )را پیدا کند و بپیماید .
عدالت کامل از اسلام است گر چه عدالت از اراده نفس حداکثر مردم که الهام به تقوی نزدیک باشد اما عدالت کامل همانا تقوی الهی از ( واداشتن به انجام بایدها )و (بازداشتن از انجام نبایدهای ) الهی سرچشمه می گیرد.
هیچ کس نمی تواند ادعا کند ادعا کند که ما می توانیم عدالت را خودمان اجرا کنیم بلکه ابتدا نیاز به معرفت مبانی عدالت است و کامل ترین مبنای عدالت (اسلام ناب است ).
کمبود آب ،افراد را بد اخلاق می کند
کم آبی در افراد منجر به بروز بد اخلاقی ،و پایین آمدن سطح تمرکز می شود.حتی کم آبی خفیف می تواند خلق و خوی فرد را تغییر داد و سطح انرژی و توانایی فکر را نیز به وضوح در افراد تغییر دهد .
بر اساس مطالعه محققان دانشگاه کانکتیکات، در آزمایشگاه عملکرد انسانی ،حتی راه رفتن به مدت 40 دقیقه بر روی تردمیل به مدت کوتاهی آب بدن را تحلیل می کند که این امر سبب بروز کم آبی 5/1 در صدی در بدن افراد می شود .
روزانه هر فرد به طور متوسط بیش از هشت در صد از آب بدن در همه افراد یکسان است فردی که در دوی ماراتن شرکت می کند و چه فردی که تمام روز را در پشت کامپیوترش گذارانده است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.