واکنش دانشجویان به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل صدور بيانيه اي به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای به سخنان اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

به نظر می‌رسد این روزها که برخی‌ها اصرار دارند افرادی را منتسب به "نخست وزیر امام"، "رئیس مجلس دوران امام" و... کنند بیش از پیش این فراز از وصیت نامه سیاسی الهی امام روح اللَّه الموسوی الخمینى باید مورد تاکید قرار بگیرد که فرمودند: "من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسى و اسلام‏نمایى بعضى افراد ذکرى از آنان کرده و تمجیدى نموده‏ام، که بعد فهمیدم از دغلبازى آنان اغفال شده‏ام. آن تمجیدها درحالى بود که خود را به جمهورى اسلامى متعهد و وفادار مى‌‏نمایاندند، و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلى او است."

قصد مطول کردن این وجیزه نیست اما آقای هاشمی مصاحبه شما با یکی از نشریات، ما را بر آن داشت تا برخی نکات یادآوری شود.

متاسفانه شما همواره شکست‌هایتان را با مباحث مملکتی خلط می‌کنید و چه توصیفی مناسب‌تر از این که تنها به دنبال رضایت خود هستید. شکست در انتخابات 84 عاملی بود تا شما پس از آن با فشارها و سخنانتان درصدد برخورد قهری و چرکین با رأی مردم برآیید.

از خطبه‌های نماز جمعه که نباید به تریبون شخصی استفاده شود در راه درد و دل‌های خود برآمدید و با سخنان ناپخته خود چون "هوشیاری عمومی در قبال انحرافات احتمالی در انتخابات و این که بعضی‌ها درصدد مخدوش کردن اراده مردم هستند و ارایه آمار غلط و فریب افکار عمومی که اطلاع‌رسانی نیست " و سخنانتان در همین انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه "انشاءالله نتیجه انتخابات همانی که مردم می‌خواهند و رایی که مردم به صندوق می‌اندازند، باشد" نشان دادید حاضر هستید آبروی هزاران هزار ناظر مردمی انتخابات را زیر سئوال ببرید.

اینکه شما گفته‌اید که "وقایع دفاع مقدس ثابت کرد که نمی‌توان صرفاً با شعار، کار کرد. بلکه باید همراه عملگرایی وارد سیاست شد" به نظر می‌رسد توجیهی برای نوشاندن جام زهر به امام عزیز باشد چراکه جنگ 8 ساله ملت ایران با هیچ منطق سیاسی تحلیل نمی‌شود جز اینکه آرمان‌گرایی یاران واقعی امام جنگ را پیش برده است. بد نیست بیاد آوریم این جمله از امام خمینی(ره) که فرمود: ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی‌رویم... ما اگر کشته هم بشویم در راه حق کشته شدیم و پیروزی است و اگر بکشیم هم در راه حق است و پیروزی است."

آقای هاشمی آیا این جمله را هم شعارزدگی می‌دانید که امام فرمود: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم چراکه انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ «لااله الا الله و محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.»

آقای هاشمی تورق در خاطرات و گفت‌وگوهایتان، تاکید فراوان بر "همه کاره" بودن شما بسیار خودنمایی می‌کند و این برای شما خوب نیست که القا شود آقای هاشمی سعی دارد خود را همه کاره‌ بداند.

اینکه شما گفته‌اید در رابطه با آمریکا باید "مشترکات را بگیریم" درست‌تر آن بود که در استناد به آیات قرآن کل آیه 64 سوره آل عمران را بیان می‌کردید که "إِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ" (اگر آنها سر تابند و روي‏گردان شوند بگویید گواه باشید که ما مسلمانیم و تسلیم حق هستیم و شما نیستید)

بنابراین همانطوری که در تفسیر این آیه آمده است: دورى از حق در روح ما کمترین اثرى نمى‏گذارد و ما همچون به راه خود یعنى راه اسلام ادامه خواهیم داد تنها خدا را مى‏پرستیم و تنها قوانین او را به رسمیت مى‏شناسیم و بشرپرستى به هر شکل و صورت در میان ما نخواهد بود.

آقای هاشمی شما که "مشترکات" را علت کافی برای رابطه ایران و آمریکا می‌دانید، لطفا چند موردی از مشترکات نظام جمهوری اسلامی ایران با نظام استکباری آمریکا چند موردی را نام ببرید که کدام وجه از این ۲ نظام با هم مشترک است؟!

شما گفته‌اید که "اسلامی را که به آن معتقدم اسلام دگم نیست" که اگر این طور است بر چه اساسی برای انجام فریضه حج مجلس را تعطیل کردید چه اینکه نظر صریح امام چیز دیگری بود؟!

شما گفته‌اید که "در سال‌های آخر حیات امام(ره)" معتقد بوده‌اید که عدم رابطه با آمریکا "قابل تداوم نیست"(!) این غرق در توهم قدرتمندی آمریکا اگر نباشد (که هست) رویکرد منفعلانه جنابعالی در مواجه با نظام‌های استکباری را روشن می‌سازد با این حال بد نیست این روزها به وضعیت اسفناک آمریکا قدری بنگرید که چگونه صدای اضمحلالش گوش فلک را کر کرده است.

آقای هاشمی برای ما جای سوال است که چرا جنابتان اصرار دارد که بر "نامه‌های تایپ نشده به امام" یا پیش از این "خواب دیدن امام" تاکید کند؟! به نظر این گونه تعابیر جفا در حق امام بزرگوارمان نیست؟!

آقای هاشمی شما گفته‌اید که "اگر عربستان با ما روابط خوبی داشت، مگر غربی‌ها می‌توانستند ما را تحریم کنند؟ فقط عربستان می‌تواند جای ایران پر کند." بد نیست بدانید این ادعای شما همان ادعایی است که روزهای تحریم نفتی ایران سایت‌های ضدانقلاب بر آن تاکید می‌‌کردند و کار به جایی رسید که حتی آمریکا نیز تحریم نفتی 11 کشور را لغو کرد.

شما گفته‌اید که ماجرای میکونوس توسط "آدم‌های خودسر و افراطی" بوده است اما به نظرتان بازگشت حقیرانه سفرای خارجی خود دلیلی بر اثبات مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نیست که شما بار دیگر نظام را متوجه آن ساخته‌اید؟!

آقای هاشمی شما گفته‌‌اید که "می‌خواستم با مصر رابطه برقرار کنیم که نتوانستیم. می‌خواستم با آمریکا با شروطی که گذاشته بودم، مذاکره را شروع کنم که نتوانستم" اما نگفته‌اید که مذاکره با مصر نامبارک و آمریکایی که شما آرزویش را داشته‌اید چه توجیهی داشته است؟!

آقای هاشمی شما گفته‌اید "آمریکا قدرت برتر دنیا است؛ روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟" پس "اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟" اما بد نیست که به فرموده امام بدانید که "ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا هستیم. هر یک از اینها را شناسایی کنید و به دادگاه معرفی کنید. ننشینید تا باز جایی را آتش بزنند. خط این بود که اصلاً آمریکا منسی (فراموش) شود. یک دسته «مرگ بر شوروی» را مطرح کردند تا آمریکا منسی شود."

آیا شما مطلع هستید که ما پنجاه سال در تحت سلطه انگلیس و امریکا تمام هستى‏مان به باد رفت؟ شما توجه دارید به اینکه کشور ما در تحت سلطه‏اى که توسط رضاخان، انگلیس‌ها به ما تحمیل کردند، و توسط محمدرضا که انگلیس‌ها و آمریکایى‏ها و شوروى‏ها به ما تحمیل کردند، اینها چه کردند با مملکت ما، با کشور ما؟

شما آیا داد مظلوم‌ها را هیچ وقت بنایتان هست که گوش کنید؟ یا همان فریاد ظالم‌ها را به آن ترتیب اثر مي دهید؟ [صحیفه امام ج‏13 ص214 پیام به مسلمین جهان و حجاج]

به فرموده امام عزیز "این جماعت را ابتدا باید نصیحت و بیدار کرد. به آنها گفت مگر خطر را نمى‏بینید؟ مگر نمى‏بینید که اسرائیلی‌ها دارند مى‏زنند و مى‏کشند و از بین مى‏برند و انگلیس و آمریکا هم به آنها کمک مى‏کنند، و شما نشسته‏اید تماشا مى‏کنید. آخر شما باید بیدار شوید؛ به فکر علاج بدبختیهاى مردم باشید. مباحثه به تنهایى فایده ندارد؛ مسأله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمي کند. در شرایطى که دارند اسلام را از بین مي برند، بساط اسلام را به هم مي زنند، خاموش ننشینید./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار