اعضاي دولت جديد مراكش در برابر پادشاه اين كشور سوگند خوردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره، دولت جديد مراكش با 32 پست وزارتي كه 12 پست به اضافه پست نخست‌وزيري به حزب اسلام‌گراي عدالت و توسعه محول شده، سوگند ياد كرد.

از وزارتخانه‌هايي كه حزب عدالت و توسعه تصدي آن را برعهده دارد وزارت دادگستري است كه از مهمترين پست‌هاي وزارتي است و به مصطفي الرميد معروفترين منتقد عملكرد نيروهاي امنيتي در جريان اعتراض‌هاي اين كشور محول شده است، درحالي كه پادشاه مراكش پيش از اين نزديكترين معاونانش را مسئول اداره اين وزارتخانه كرده بود.

همچنين وزارت خارجه و همكاري بين‌المللي نيز به دبيركل سابق حزب عدالت و توسعه يعني سعدالدين العثماني محول شده است.

"محمد نجيب بوليف" ، از اعضاي ديگر حزب عدالت و توسعه نيز به عنوان وزير روابط عمومي دولت، بسيمه الحقاوي به عنوان وزير امور اجتماعي و زنان و به عنوان تنها زن عضو كابينه تعيين شد و همچنين عبدالله باها دوست نزديك بن‌ كيران به عنوان وزير مشاور انتخاب شد.

از بين احزاب ديگر، نزار بركه از حزب الاستقلال وزير دارايي و مجند العنصر از حركت مردمي به عنوان وزير كشور تعيين شدند.

در حالي كه احمد التوفيق به عنوان وزير مستقل اداره وزارتخانه اوقاف و امور اسلامي را برعهده گرفت.

"بن كيران" بعد از مراسم اداي سوگند اعضاي كابنيه‌اش اظهار كرد: دولت تمام تلاش خود را روي ايجاد فرصت شغلي و مبارزه با فساد خواهد گذاشت.

محمد ششم، پادشاه مراكش در 29 نوامبر بن كيران را مامور تشكيل كابينه كرد. حزب بن كيران 107 كرسي از مجموع 395 كرسي را در انتخابات اخير اين كشور از آن خود كرد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار