مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از شاداب‌سازی فضاهای کتابخانه‌ای اردبیل به منظور ارتقای شاخص‌های مطالعه و پویایی کتابخانه‌ها خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، صادق فرهمند امین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در مقایسه با سایر کتابخانه‌ها در رتبه میانی واقع شده است و در اکثر شاخص ها در رتبه 15 یا 16 قرار گرفته است.
این مسئول تعداد اعضای کتابخانه‌ها، تجهیز کتابخانه‌ها به رایانه و استفاده از اینترنت پرسرعت، اتوماسیون اداری، افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و... را از آیتم‌های امتیاز‌آور عنوان کرد.
وی برگزاری بیش از 11 جشنواره در موضوعات مختلف، شکل‌گیری انجمن‌های خیرین کتابخانه‌ساز در مرکز استان و رشد بخش‌های مختلف انجمن را از نقاط قوت عملکرد کتابخانه‌های عمومی دانست.
فرهمندامین در بخش دیگری از سخنان خود اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌های مختلف فرهنگی با ارگان‌ها و نهاد‌های مختلف از جمله حوزه‌های علمیه، تبلیغات اسلامی، سپاه، مدارس، دانشگاه‌ها و سایر نهاد‌های فرهنگی توسط نهاد کتابخانه خواستار پیگیری برای اجرای مفاد این تفاهمنامه‌ها شد تا از این طریق تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات علمی و فرهنگی افزایش یابد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: روسای ادارات شهرستان و و مسئولان کتابخانه‌ها موظفند با تمهید مقدمات لازم در بالا بردن درجات کتابخانه‌ها بکوشند و افت درجه‌ای در هیچ کتابخانه‌ای قابل قبول نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: کتابخانه‌های عمومی هر شهرستان باید نسبت به جذب حداقل 10 درصد جمعیت شهرستان برای عضویت در کتابخانه و شرکت در مسابقات فرهنگی تلاش کنند./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.