در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

انتقاد فرمانده نيروي دريايي ارتش از نصب سپر موشكي در منطقه خليج فارس

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ضمن انتقاد از نصب سپر موشكي در منطقه خليج فارس گفت: در صورت ترك منطقه از سوي نيروهاي فرامنطقه‌اي، خودمان امنيت منطقه را به طور كامل تأمين خواهيم كرد.

امير دريا دار حبيب‌اله سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران در خصوص توسعه حضور نيروي دريايي در آب‌هاي آزاد گفت: در هر نقطه از آب‌هاي آزاد كه به وجود نيروي دريايي نياز باشد حضور پيدا مي‌كنيم؛ البته از منطقه خاصي نام نمي‌برم اما تأكيد مي‌كنم كه سال 91، سال افزايش حضور نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي آزاد است.

وي تصريح كرد: اگر امنيت نباشد هيچ رشدي صورت نمي‌گيرد و نيروي دريايي با ايجاد امنيت كامل براي تجارت دريايي از توليد ملي در كشور خود حمايت مي كند.

دريادار سياري با بيان اينكه در زمينه تجهيزات و صنايع، نيروي دريايي همواره از توانمندي هاي داخلي استفاده كرده است؛ افزود: تا به حال ما تمام تجهيزات مورد نياز خود را با اتكا به توانمندي‌هاي داخلي توليد كرده‌‌ايم و از اين به بعد نيز با سرعت بيشتري اين توليدات را ادامه خواهيم داد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش، نيروي انساني مستحكم، تجهيزات بومي و تاكتيك‌هاي ملي(كه نرم افزار اصلي فعاليت نيروي دريايي است) را عامل توانمندي‌هاي ملي و اقتدار نيروي دريايي عنوان كرد و گفت: در رزمايش سال گذشته(رزمايش ولايت 90)، نمايش اقتدار ما دنيا را به تكاپو انداخت.

دريادار سياري حضور نيروهاي فرا منطقه‌اي و نصب سپر موشكي در خليج فارس را عامل ناامني دانست و تأكيد كرد: در صورت ترك منطقه از سوي نيروهاي فرامنطقه‌اي، خودمان امنيت منطقه را به طور كامل تأمين خواهيم كرد.

وي اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش، آماده انتقال تجربيات خود در زمينه هاي آموزش و تربيت نيروي انساني، تعمير و نگهداري و نوسازي تجهيزات براي كشورهاي دوست را دارد.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه ترويج فرهنگ ايراني و اسلامي از وظايف اصلي نيروي دريايي به شمار مي‌آيد؛ به باشگاه خبرنگاران گفت: ما براي اشاعه فرهنگ كشورمان، در بندرگاه‌ها و سواحل كشورهاي مختلفي پهلو گرفته و با پياده كردن نيرو پيام صلح و دوستي جمهوري اسلامي ايران را به آنها رسانده‌ايم./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار