مسئول نهاد دانشگاه‌های آزاد استان کرمان گفت:با وجود دانشگاه اسلامی و درس اقتصاد اسلامی ، هنوز تا اسلامی شدن اقتصاد فاصله زیادی داریم.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران به نقل از ماوا، حمید انصاریان در جلسه هم‌اندیشی با ‌حضور اساتید و نخبگان دانشگاه‌های آزاد استان کرمان اظهار داشت: با وجود دانشگاه اسلامی و درس اقتصاد اسلامی ما چقدر توانسته‌ایم اقتصادمان را اسلامی کنیم ، این در حالیست که اسلام کامل‌ترین برنامه اقتصادی را به ما داده است.

وی افزود: در اسلام دید تک‌بعدی در مسائل نداریم، بلکه نگاه کامل و سیستماتیکی وجود دارد که همه موارد را دربر می‌گیرد.

انصاريان با اشاره به نقش اقتصاد در زندگي انسان گفت : کسی که شکم گرسنه دارد، حال عبادت ندارد ، بنابراین اقتصاد عصای دست زندگی انسان است و ما هنوز تا اسلامی شدن اقتصاد فاصله زیادی داریم.

 

محسن زاینده‌رودی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد کرمان در ادامه این نشست عنوان کرد: تاوقتي كه دارای یک مدل برنامه‌ریزی بوده  و بتوانیم آن را در قالب تولید علم به دنیا ارسال کنیم،  نباید نگران ماهواره و شبکه‌های غربی باشیم.

وی افزود : در این زمینه باید از اشخاصی استفاده کنیم که هم دلسوز نظام و هم دارای علم بالایی در این زمینه هستند .در واقع آنان بايد عالم به این علم باشند.

گفتني است ؛روز قبل از این نیز ، نشست تعامل رؤسای دفاتر فرهنگ اسلامی دانشگاه‌های آزاد استان کرمان به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار شد./خ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار