سنندج/

راه اندازي خط توليد گيربکس در کارخانه تراکتورسازي کردستان

خط تولید گیربکس در کارخانه تراکتورسازی کردستان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛طراحی و اجرای این خط مونتاژ گیربکس از یک سال گذشته به همت مهندسان کشورمان انجام شد و پیش بینی می شود سالانه بیش از هزار گیربکس در آن مونتاژ شود.

ملکی مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان ، حجم سرمایه گذاری در این طرح را یک میلیارد ریال اعلام کردو گفت : زمینه اشتغال 35 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شد.

پیشتر گیربکس مورد نیاز کارخانه تراکتورسازی کردستان را کارخانه تراکتورسازی تبریز تامین می کرد. کارخانه تراکتورسازی کردستان با 140 نفر اشتغالزایی مستقیم ، تراکتور تک و 2 دیفرانسیل تولید می کند که تراکتورهای تک دیفرانسیل با 75 اسب بخار قدرت ویژه زمینهای کشاورزی با هکتار کمتر و تراکتورهای 2 دیفرانسیل با 80 اسب بخار ویژه زمین های با هکتار بیشتر و کشیدن ادوات کشاورزی سنگین است . کارخانه تراکتور سازی کردستان از سال 83 با 50 میلیارد ریال هزینه فعالیت خود را آغازکرد و هم اکنون نیاز 12 استان کشور را تامین می کند. کارخانه تراکتورسازی کردستان پس از کارخانه تراکتورسازی تبریز دومین کارخانه بزرگ زیرمجموعه کارخانجات تراکتورسازی ایران است. هزار و 800 دستگاه تراکتور از ابتدای امسال در این کارخانه تولید شده است که 931 دستگاه به خارج از کشور صادر شده و بقیه نیز در بازار داخل کشور به فروش رسیده است.

محصولات این کارخانه به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود. هر دستگاه تراکتور در بازاهای خارجی حدود 14 هزار دلار به فروش می رسد پیش بینی می شود تا پایان امسال 2 هزار و 500 دستگاه تراکتور در این کارخانه تولید شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.