در قزوین برگزار شد

برگزاری نشست بازرسان کل منطقه 4 سازمان بازرسی کشور

نشست بازرسان کل منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور در قزوین برگزار شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ادره کل بازرسی استان قزوین، جلسه هماهنگی و نشست دور‌‌ای شورای منطقه 4 کشوری سازمان بازرسی با حضور رئیس و بازرسان کل استان‌های همدان، قزوین، ایلام، لرستان، کردستان و کرمانشاه به میزبانی قزوین برگزار شد.
رئیس منطقه 4 سازمان بازرسی و بازرس کل استان همدان در این نشست با تأکید بر اهمیت برگزاری این گونه جلسات افزود: برگزاری جلسات هماهنگی و هم‌اندیشی بین ادارات کل منطقه بسیار اثرگذار است و موجب رسیدن به نقطه نظرات تئوریک و عملی مشترک و نیز ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه های بازرسی می‌شود.
اکبر عابدی هدف از تشکیل مناطق مختلف سازمان بازرسی را کاهش تمرکز زدائی در امر نظارت و بازرسی عنوان و تصریح کرد: با این اقدام بخشی از اختیارات مرکز به مناطق و ادارات کل بازرسی استان‌ها تفویض شده تا روند نهایی شدن گزارش‌های بازرسی سریع تر انجام شود.
وی همچنین با اشاره به سیاست‌ها، برنامه‌ها و رویکرد دستگاه نظارتی یادآور شد: هدف عمده سازمان بازرسی کل کشور گسترش نظارت عمومی و نهادینه کردن فرهنگ نظارت در جامعه است که در این راستا بهره گیری از شبکه بازرسان افتخاری به طور جدی در دستور کار قرار داد.
بازرس کل استان قزوین نیز در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم و تشریح برنامه‌ها و مأموریت‌های اداره کل بازرسی استان اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری 27 برنامه بازرسی و نظارتی از دستگاه‌های اجرائی را در دستور کار داشته که از این تعداد، 16 مورد برنامه بازرسی و 11 مورد نظارتی بوده است.
محمد حسین یزدان پناه با تأکید بر اهمیت و تأثیر مبحث بُرون سازمانی در حوزه نظارتی و پیشبرد اهداف خاطرنشان کرد: با بهره گیری از ظرفیت عناصر متعهد و فرهیخته از جمله مدیران و معاونین دستگاه‌های اجرائی و ابواب جمعی دارای پست‌های کلیدی که اهتمام به امر نظارت دارند زمینه اجرای صحیح قوانین و مقررات و حُسن جریان امور در سطح دستگاه‌ها فراهم می‌شود.
در این جلسه درباره موضوعاتی همچون بررسی میزان پیشرفت اجرای برنامه‌های سال جاری، نیاز سنجی و تعیین اولویت‌های آموزشی سال 91، نحوه هماهنگی گروه تنقیح منطقه و برخی دیگر از موضوعات بحث و تبادل نظر به عمل آمد و در رابطه با هر یک از آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.
این گزارش می افزاید: منطقه 4 سازمان بازرسی کل کشور متشکل از ادارات کل بازرسی استان‌های همدان، لرستان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و قزوین به مرکزیت اداره کل بازرسی همدان تشکیل شده است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.