"سبو سرکیسیان" اسقف اعظم ارامنه تهران و "واروژان آوا نسیان" نائب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال از رادیو ارمنی و بخش های مختلف معاونت برون مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "سبو سرکیسیان" اسقف اعظم ارامنه تهران و هیات همراه در این بازدید که به مناسبت آغاز سال جدید میلادی / 2012 / صورت گرفت، در محل رادیو ارمنی معاونت برون مرزی حضور یافتند و با دست اندرکاران و عوامل تولید و پخش این رادیو آشنا شدند.

اسقف اعظم ارامنه تهران با ابراز خرسندی از حضور در جمع دست اندرکاران رادیو ارمنی، سال نو میلادی را تبریک گفت و افزود، ملت های ایران و ارمنستان سابقه هزار ساله در مناسبات فرهنگی و اقتصادی دارند و ملت های دو کشور بسیار به هم نزدیکند و تفاوت مذهب هیچگاه علت جدایی ملت ها از جمله ایران و ارمنستان نبوده است.

"سبو سرکیسیان" خاطرنشان کرد: فعالیت رادیو ارمنی در دو بخش داخلی و خارجی گواه بر این است که در ایران حس همزیستی و برادری بین ادیان وجود دارد و از این نظر سطح بالای فرهنگی در جامعه ایران مشاهده می شود.

"سبو سرکیسیان" نیز با اشاره به حضور 12 ساله خود در ایران، گفت : در این مدت شاهد بوده ام که مردم و مسئولان ایران نگاه خوبی نسبت به دیگر ادیان دارند و رابطه جوامع مسیحی و نیز مسیحیان ایران با مردم مسلمان و مسئولان ایرانی رابطه ای مطلوب و توام با احترام متقابل است.

اسقف اعظم ارامنه تهران همچنین پس از دیدار با کارکنان رادیو ارمنی و تقدیر از کارکنان پیشکسوت این شبکه، در استودیو رادیو ارمنی حضور یافت و تولد مسیح را به مخاطبان ارمنی آن تبریک گفت.
اسقف اعظم ارامنه تهران و هیات همراه همچنین از شبکه های جهانی سحر و العالم نیز بازدید کردند.

علیرضا حسنیان مدیر رادیو ارمنی نیز با تشریح برنامه های این رادیو گفت: دو کشور ارمنستان و ایران مشترکات فرهنگی بسیاری دارند و به همین علت این رادیو مورد استقبال چشمگیر مخاطبان ارمنی است و تنها رادیوی برون مرزی است که علاوه بر مخاطبان خارج از کشور، برای مخاطبان ارمنی ایران نیز در داخل کشور برنامه دارد.

مدیر رادیو ارمنی افزود، برنامه های این رادیو هر شب از ساعت 20 تا 21 پخش می شود و یک ساعت نیز تکرار برنامه دارد و هر شب از ساعت 20 تا 30/20 شب به مدت نیم ساعت نیز برای مخاطبان ارمنی در تهران برنامه پخش می کند.

علیرضا حسنیان با اشاره به راه اندازی سایت رادیو ارمنی گفت: در این سایت برنامه ها بصورت آرشیوی بمدت یک هفته در اختیار کاربران قرار دارد.

مدیر رادیو ارمنی برون مرزی اعلام آمادگی کرد تا اخبار، فعالیت ها و برنامه های خلیفه گری ارامنه ایران از طریق این رادیو به مخاطبان ارمنی منعکس شود.

"علی اسکندری" مدیرکل آُسیای میانه و قفقاز معاونت برون مرزی نیز ضمن خوش آمدگویی خاطرنشان کرد، رادیو ارمنی یکی از قدیمی ترین رادیوهای برون مرزی است که از سال 1325 شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

رسول مولایی مدیر روابط عمومی معاونت برون مرزی نیز در این بازدید به سابقه 70 ساله فعالیت رادیو های معاونت برون مرزی اشاره کرد و گفت: 36 شبکه رادیویی به 31 زبان دنیا در این معاونت برنامه پخش می کنند و در چهار بخش اداره کل آُسیای میانه،قفقاز و شمال خاورمیانه، اداره کل شبه قاره و شرق آُسیا، اداره کل اروپا و آمریکا و اداره کل عربی و آفریقایی تقسیم بندی شده اند که تعدادی از این رادیوها در مراکز استانها از جمله رادیو تاجیکی، ازبک و دری در مشهد مقدس مستقر هستند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار