ارومیه/

تلاش برای افزايش طول عمر مفيد جاده هاي آذربايجان غربي

مدیر کل راه وترابری اذربایجان غربی گفت:افزایش طول عمرمفیدجاده هاوارتقای ضریب ایمنی محورهای ارتباطی رابطه مستقیم بااجرای طرح های راهداری دارد.

علی رحمان زاده درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اجرای  172 طرح بزرگ راهداري بااعتبار بیش از142میلیاردو900میلیون ریال درجاده های اذربایجان غربی رااز طرح های مهم این اداره بیان کرد.

رحمان زاده يادآور شد: اعتبار مصوب پروژه هاي راهداري استان از محل اعتبارات ملي در سال گذشته، 20 ميليارد و 200 ميليون ريال بوده كه تاكنون 11 ميليارد و 987 ميليون ريال از آن تخصيص يافته است.

وي گفت:122 ميليارد و 700 ميليون ريال از منابع استاني براي نگهداري راههاي استان و نيز خريد تجهيزات راهداري در سال 90 مصوب شده بود و تا به امروز 99 ميليارد و 557 ميليون ريال از اين اعتبار تخصيص يافته است.

رحمان زاده در شرح طرح هاي راهداري تكميل شده اين حوزه در سال گذشته بيان كرد: عمليات روكش آسفالت در 46 كيلومتر از بزرگراه ها، 110 كيلومتر راه هاي اصلي و 513 راههاي فرعي و روستايي استان اجرا شد.

وی همچنین حذف 12 نقطه، مقطع و تقاطع پرحادثه در جاده هاي استان را از شاخص ترين طرح هاي راهداري برشمرد و گفت: اين نقاط پرحادثه بسيار خطرناك و ناامن بودند كه با عمليات راهداري ايمن سازي شدند.

رحمان زاده تاكيد كرد: 71 نقطه پرحادثه در مرحله دوم طرح شناسايي و حذف نقاط پرحادثه در جاده هاي آذربايجان غربي شناسايي شد كه با انجام اقدامات زودبازده تاكنون 50 نقطه حذف شده است.

وي با بيان اينكه 3 دستگاه از پل هاي بزرگ استان تعمير و بازسازي شدند، اضافه كرد: همچنين عمليات تعمير و مرمت در 148 دستگاه از پلها و آبروهاي كوچك تكميل شد. 

وی در ادامه به ديگر فعاليت ها و اقدامات در جهت بهسازي و نگهداري راه هاي ارتباطي اشاره كرد و توضيح داد: درزگيري با قير پليمري به طول 140 كيلومتر، شانه سازي آسفالتي در 4 كيلومتر و اصلاح شيب شيرواني در 67 كيلومتر از راههاي اصلي، فرعي و روستايي انجام شده است.

رحمان زاده از ساماندهي مبادي ورودي و خروجي پاسگاه هاي پليس راه و ايست هاي بازرسي هم خبر داد و اضافه كرد: حصار برفگير در جاده هاي پرخطر به طول 4 كيلومتر احداث شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.