معاون بازاریابی و تنظیم روابط سازمان توسعه تجارت ایران از گذشتن ارزش صادرات غیرنفتی ایران از مرز 31 میلیارد دلار در 9 ماهه ابتدای سالجاری خبر داد و گفت: صادرات غیرنفتی ایران تا پایان سال به 45 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رضا توفیقی از صادرات غیرنفتی کشور تا پایان سال به 45 میلیارد دلار خبرداد و گفت: در 9 ماهه ابتدای سال جاری، میزان صادرات غیرنفتی کشور به 31 میلیارد و 497 میلیون دلار رسیده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 37 درصد رشد را از خود نشان می‌دهد.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: در ابتدای سال جاری که کارگروه توسعه صادرات کشور، صادرات 45 میلیارد دلاری کالا و خدمات را به عنوان هدف صادراتی سال 90 اعلام کرد، برخی احساس می‌کردند که این رقم خوشبینانه است، در حالیکه عملکرد صادرات کشور در 9 ماهه کشور نشان می‌دهد که این رقم محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: با احتساب 3.5 میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی که در 9 ماهه ابتدای سال جاری صورت گرفته، امکان دستیابی به صادرات 45 میلیارد دلاری قوت یافته است.

توفیقی خاطرنشان كرد: در بین کشورهای هدف صادراتی ایران، کشورهای چین، امارات متحده عربی، عراق، هند و افغانستان به چشم می‌خورند که این کشورها جزء شرکای اصلی صادراتی ایران در 9 ماهه ابتدای سال 90 بوده‌اند.

/ع2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار