وزير دفاع با بیان اینکه ایران همواره به دنبال حفظ امنیت تنگه هرمز بوده است گفت: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نه تنها ضرورتی ندارد بلكه مضر نيز هست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره اخبار منتشر شده پيرامون بستن تنگه هرمز و برنامه هاي جمهوري اسلامي در تامين امنيت اين منطقه گفت: ‌امنیت تنگه هرمز جزء مسائلی است که ایران دنبال كرده و همواره طی چند سال گذشته تامین کننده این تنگه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه ایران قدرت منطقه‌ای است و حفظ اين تنگه را با جديت دنبال مي كند گفت: البته دشمنان تلاش می‌کنند در این زمینه بزرگ‌نمایی کنند و از چنین مسائلی در جهت فروش تسلیحاتشان به کشورهای منطقه استفاده کنند.

وزیر دفاع درباره هشدار ایران براي بازگشت ناوهای آمریکایی به خلیج فارس گفت: حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نه تنها ضرورتی ندارد بلكه مضر نيز هست.

سردار وحیدی همچنين درخصوص ادامه پروژه هاي تحقيقاتي سردار تهراني مقدم گفت: پروژه‌هایی که در این زمینه در دست تحقیقات بوده مسیر خود را طی می‌کند.

وی با اشاره به انجام رزمایش های مستقل توسط کشورها از جمله ایران گفت:‌ این مسایل مربوط به سیاست‌های دفاعی ارتش هر کشوری است و البته جمهوری اسلامی اعلام کرده که می‌تواند مانورهای مشترکی با کشورهای همسایه داشته باشد.

سردار وحيدي با اشاره به رزمایش اخیر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در این رزمایش برخی کشورهای همسایه به عنوان ناظر حضور داشتند.

وی افزود: از آنجا که سیاست‌های دفاعی‌، تاکتیک‌ها و تصمیمات آن متکی بر خودمان است، این رزمایش جزء بومی‌ترین رزمایش‌هایی بود که تاکنون صورت می‌گرفت.

وزیر دفاع تصریح کرد: خیلی از کشورها ناچارند برای برگزاری رزمایش از دیگران کمک بگیرند اما جمهوری اسلامی ایران همواره در برگزاری رزمایش‌ها مستقل،‌ بومی و مقتدر عمل کرده است.

وی خاطرنشان كرد: این رزمایش در آینده‌ای نه چندان دور انجام می شود.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار