كارشناس ارشد تغذیه معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی گفت:مصرف روزانه یك تا دو عدد سیب موجب كاهش كلسترول و چربی در سالمندان می‌شود.

مهسا قوی‌پور در گفت و گوی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه  افزود: سالمندان به دلیل وجود مشكلاتی از قبیل فشار خون و چربی بالا، چاقی، یبوست و مشكلات گوارشی و جویدن غذا بایدبرخی اصول تغذیه ای را رعایت كنند.

وی اضافه كرد: سالمندان باید از مصرف زیاد غذاهای چرب و پر كالری از قبیل غذاهای سرخ شده، سس‌ها، غذاهای كنسروی، سوسیس، كالباس، پیتزا، انواع آجیل خودداری كنند.

وی با عنوان اینكه مصرف حبوبات و برخی سبزیجات ممكن است عامل نفخ در سالمندان شود اظهار كرد: سبزیجاتی مانند پیاز و پیازچه، تربچه، شلغم و كلم به صورت پخته نیز عامل نفخ می تواند باشد.

وی مصرف كافی مایعات و مواد پر فیبر مانند نان كامل گندم و میوه‌هایی مثل گلابی رسیده، آلو، پرتقال، سیب و كیوی برای جلوگیری از یبوست در سالمندان را ضروری دانست.

قوی پور گفت: مصرف برنج نرم به صورت كته، گوشت‌های نازك قیمه‌ای آب پز و نرم، سیب زمینی پخته پوره شده، سبزی‌های پخته و پوره شده، آب میوه، كمپوت‌ها، نان‌های نرم و مكمل‌دار، مرغ پخته و آب آن، تخم مرغ پخته، شیر و ماست و پنیر به ویژه برای سالمندان دارای دندان‌های مصنوعی بسیار مفید است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.