زاهدان /

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از نیازهای سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله ظرفیت‌هایی است که در بخش کشاورزی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبر نگاران ، محمدعلی کیخا افزود: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی قطعا بخش کشاورزی در این استان سهم بسزایی در تولیدات خواهد داشت.وی با بیان اینکه این سازمان آمادگی کامل استفاده از ظرفیت‌های استان را دارد به تشریح عملکرد این سازمان در سال پرداخت و افزود: سطح زیرکشت تولید محصولات زراعی، باغی، شیلاتی و ... در این استان نزدیک به 3 میلیون و 400 هزار تن است که توسط 196 هزار بهره‌بردای   انجام می‌شود.وی گفت: هم‌اکنون کل اراضی قابل کشت در استان 409 هزار هکتار است.کیخا بیان کرد: سیستان‌و بلوچستان از لحاظ کشت خرما رتبه نخست را در کشور  با مساحت 44 هزار هکتار  و تولید 168 هزار تن دارد.
وی با بیان اینکه 21 نهالستان در سیستان و بلوچستان فعال است گفت: در بحث تولید نهال به خودکفایی رسیده‌ایم و 4 میلیون اصله نهال در سال تولیدات داریم که علاوه بر تامین نیاز استان به سایر استان‌ها نیز ارسال میکنیم.
وی با اشاره به اینکه به بحث توسعه باغات پسته نیز بسیار توجه شده گفت: هم اکنون 7 هزار هکتار سطح باغات پسته استان است که 7 هزار تن تولیدات دارند./س
 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.