رییس فدراسیون دوچرخه سواری از حضور چهل تیم قدرتمند و حرفه ای در بیست و هفتمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان خبر داد و گفت: ارتقاء سطح كیفی این رویداد مهم ورزشی نوید بخش موفقیت های روز افزون برای دوچرخه سواری كشور است.

علی زنگی آبادی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: این دوره از تور در شش مرحله برگزار می شود كه شهر ارومیه میزبان دومین مرحله آن است كه در این مرحله دوچرخه سواران مسیر ارومیه - شبستر را ركاب می زنند.

وی اظهار كرد: حضور نماینده فدراسیون جهانی دوچرخه سواری ، افسران آنتی دوپینگ اتحادیه جهانی دوچرخه سواری UCI، مشاور فنی و كمیسر ارشد و داوران جهانی و بین المللی در تور آذربایجان نشان از ارتقاء سطح كیفی و كمی این دوره می باشد.

زنگی آبادی گفت: در رقابتهای امسال نتایج به صورت كاملا دقیق چند دقیقه پس از اتمام مرحله اعلام می شود و نظارت بر اجرای صحیح و دقیق آن مستقیما از سوی ناظران و داوران فنی فدراسیون جهانی كنترل می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پنجاه تور درجه 2 - 2 و چهل و سه تور درجه 1 - 2 در سطح جهان وجود دارد كه تور آذربایجان به عنوان نخستین تور داخلی از درجه 2 - 2 به درجه 1 - 2 و به سطح نیمه حرفه ای ارتقا یافته است.

زنگی آبادی افزایش مسیر مسابقه با عبور از چندین استان و افزایش جوایز اهدایایی با یكصد هزار دلارجایزه را از جمله اقدامات مهم در این دوره اعلام كرد.

وی ادامه داد: میزبانی شهر ارومیه در سال گذشته بسیار خوب بود و امسال نیز بر اساس گزارشات رسیده استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه با همكاری تنگاتنگ استانداری، اداره كل ورزش و جوانان و هیات دوچرخه سواری تمهیدات خوبی در میزبانی شایسته و در خور نام آذربایجان انجام داده است.

وی افزود: تنها ایرادی كه برای مسیر ارومیه می توان گرفت ، عدم برگزاری این مسابقه در داخل شهر است و بهتر این است كه مراسم پایانی مرحله اول و آغازین مرحله دوم با همكاری نیروی انتظامی و شورای تامین و برنامه ریزی استان در داخل شهر و با حضور مردم برگزار شود چرا كه ایجاد شور و نشاط در سطح جامعه یكی از رسالت هایی مهم در ورزش است.

وی گفت: بیست و هفتمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان22 الی 27 اردیبهشت ماه سال 1391 با شعار' تور آذربایجان الهام بخش ورزش پاك و بدون دوپینگ در ورزش دوچرخه سواری' برگزار می شود.

زنگی آبادی، در ادامه از صعود 16 پله ای هیات دوچرخه سواری آذربایجان غربی در ارزیابی كمیته امور استان های فدراسیون و بر اساس شاخص های تعیین شده از سوی معاونت امور ورزش وزارت ورزش و جوانان خبر داد و افزود: در این ارزیابی هیات استان آذربایجان غربی با 570 امتیاز موفق به كسب این رتبه در سال 90 شده است.

زنگی آبادی اعلام كرد: این هیات در چندین سال گذشته همواره رتبه های پایین جدول را در رتبه بندی فدارسیون كسب می كرد و كسب این موفقیت در سایه توجهات اداره كل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و تلاش هیات جدید بدست آمده است.

وی، میزبانی تور بین المللی آذربایجان، برگزاری منظم مسابقات لیگ استانی، شركت در لیگ باشگاه های دسته یك كشور، اعزام تیمهای بانوان و مردان به مسابقات قهرمانی كشور، برپایی همایش همگانی بانوان و مردان و برگزاری كلاس آموزشی را از اهم برنامه های انجام شده عنوان كرد كه در ارزیابی فدراسیون مورد توجه قرار گرفته است./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.